پارچه ژرسه چیست؟

پارچه ژرسه چیست؟

پارچه ژرسه ریشه در جزیره جرسی در انگلیس دارد. از این پارچه برای ساخت ژاکت های پیراهنی استفاده می شد. از آنجایی که در آن منطقه هوا سرد و بادی است، این پارچه که از جنس پشم می باشد در آن جا به کار می رود.
در اواسط دهه 1800، پارچه کشباف برای لباس های مردانه، به ویژه لباس های ورزشی، محبوبیت بیشتری پیدا کرد. اما از آن برای ساخت لباس کار و لباس زیر مردانه نیز به کار برده می شد. استفاده کلی از این پارچه محدود بود زیرا بیشتر به عنوان یک پارچه معمولی دیده می شد که به هیچ وجه لوکس نبود.

پارچه ژرسه چیست؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پارچه کشباف

امروزه استفاده از پارچه ژرسه به دلیل نرمی، قابلیت تنفس و کشش بالا (بدون نیاز به افزودن الیاف اضافی به پارچه)، رواج یافته است. یکی از رایج‌ ترین استفاده‌ ها از پارچه جرسی، تهیه تی شرت می باشد.

نحوه تهیه و تولید

اگرچه پارچه ژرسه به طور سنتی از پشم ساخته می شد، اما امروزه پشم رایج ترین ماده ای نیست که برای ساخت این پارچه استفاده می شود. این مسئله بیشتر به این دلیل است که پارچه محبوبیت بیشتری پیدا کرده و پشم به اندازه کافی در دسترس نبوده و نسبت به گذشته گران‌ تر است و همچنین مراقبت از آن سخت‌ تر از پارچه‌ های دیگر می باشد.
امروزه این پارچه بیشتر از پنبه تهیه می شود. اما می توان آن را از الیاف مصنوعی مانند پلی استر یا ترکیبی از پنبه یا پلی استر نیز تهیه کرد. فرقی نمی کند که پارچه از چه نوع الیافی ساخته شده باشد، فرآیند ساخت پارچه یکسان است.
اگر پارچه از الیاف مصنوعی ساخته شده باشد، ابتدا باید الیاف ایجاد شود. اما، مهم نیست که پارچه از چه نوع الیافی ساخته شده است، الیاف باید جداگانه مرتب شده و تمیز شوند تا از یکنواختی آن ها اطمینان حاصل شود.
پارچه ژرسه یک پارچه کشباف است، بنابراین پس از دسته بندی و تمیز کردن الیاف مصنوعی یا پنبه، آن ها را در دستگاه بافندگی قرار می دهند. پارچه را می توان با دست بافت، اما این یک فرآیند خسته کننده و زمان بر است.
بافتن ساختاری که پارچه را ایجاد می کند برای دستگاه بسیار ساده تر است. این سازه از نخ های عمودی پیچ خورده و نخ های افقی تابیده تشکیل شده است که وقتی از نزدیک به پارچه نگاه می کنید باید بتوانید آن ها را ببینید. پس از اتمام فرآیند بافندگی، پارچه رنگ می شود.

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش: 09169558627       

واتساپ : 09930699356  

ایمیل :Akbar.z1351@gmail.com     

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما