– در کشوری که بیش از ٧٩ میلیون جمعیت دارد باید چه مقدار  پارچه های پیراهنی  در سال تولید شود؟ آیا واقعا تمام نیاز کشور به پارچه های پیراهنی توسط تولیدی های پوشاک ایرانی تولید می شود یا حجم انبوه آن رسمی و غیر رسمی وارد خواهد شد؟

آیا می دانید بازار بهترین انواع پارچه های پیراهنی مردانه و زنانه کجاست؟ از قیمت فروش عمده انواع پارچه مردانه پیراهنی و نحوه خرید اینترنتی آن مطلع هستید؟

به نظر شما کارخانجات تولید پارچه و تولیدی های پوشاک، محصول خوب تولید می کنند و یا این که خوش سلیقه هستند و با نیاز روز جامعه خود را وقف می دهند که میل مردم به خرید پوشاک خارجی را کم کنند؟

پارچه های پیراهنی در دو نوع مردانه و زنانه تولید می شود که آقایان تمایل بیشتری به استفاده از آن دارند. پیراهن پر مصرف ترین پوشاک برای آقایان می باشد در نتیجه حوزه پر درآمدی خواهد بود. در وهله اول شاید به ظاهر فکر کنید که انتخاب پارچه برای پیراهن کاری آسان خواهد بود! قبل از خرید بهتر است ابتدا با سیستم توزیع پارچه و ضرر های احتمالی این راه بیشتر آشنا شوید.

 

کارخانه تولید پارچه پیراهنی

تولید و بافندگی پارچه های پیراهنی بخش عظیمی از صنعت نساجی کشور را دربرگرفته که بیش از هزار واحد تولیدی به خصوص در شهر اصفهان و یزد در این زمینه فعالیت دارند. حجم بالای تقاضا، تنوع سلیقه ها و مد گرایی انگیزه ای برای تولید میلیون ها متر از انواع پارچه های مورد مصرف پیراهن های مردانه و زنانه شده است.

اما برای تداوم چرخیدن چرخ کارخانه و انگیزه برای تولید باید چه کرد؟ مشتری اصلی محصولات یک کارخانه نساجی کیست؟

 

کارخانجات نساجی دو گروه مشتری دارند

١-تولیدی های پوشاک ( ایرانی یا خارجی )

٢-عمده فروشان پارچه

 

پارچه فروشان عمده نیز دو دسته مشتری دارند

الف) کارگاه های تولیدی های پوشاک داخل کشور!

ب) پارچه فروشی های خرده

 

در این سیستم توزیع پارچه اگر به هر دلیلی پارچه ای مطابق میل مصرف کننده نهایی تولید نشود همگی به نحوی ضرر خواهند کرد ولی تولیدی پوشاک از همه بیشتر!

عمده فروش داستان ما که یا جنس را به یک تولیدی یا پارچه فروش می فروشد و یا اینکه نمی فروشد و جنس را به کارخانه مرجوع می دهد. کارخانه هم یا باید بار مرجوعی را بپذیرد یا چک برگشتی عمده فروش را!

البته عمده فروش هم خواه ناخواه متحمل ضرر خواهد شد که حداقل آن هزینه های رفت و برگشت بار است چه از جانب مشتریان خود چه مرجوعی به کارخانه!

در راس این هرم کارخانه تولید کننده پارچه می باشد که اگر به فاکتور های مهم تولید از جمله طرح و نقش و مرغوبیت جنس توجه نکنند و دست به تولید بزنند زنجیره ای از مشکلات برای چندین فعال این حوزه به وجود می آورد.

پارچه های پیراهنی تولید ایران در اکثر موارد توانسته رضایت مصرف کننده ایرانی را برآورده کند ولی روی سخن بیشتر با تولیدی های پوشاک کشور است تا در این زنجیره کمترین ضرر را متحمل شوند.

در سایت روچی اطلاعات جامعی هست که مطمئنا به شما کمک خواهد کرد. در این مطلب به بررسی پارچه پیراهنی می پردازیم.

 

معرفی پارچه های پیراهنی

پارچه مورد مصرف برای پیراهن از پارچه های تخت بافت ( تار و پودی ) به شمار می رود که با الیاف مصنوعی، طبیعی و یا مخلوطی از هر دو معمولا با عرض ١۵٠ سانتی متر ( در مواردی با عرض ١۵۵ سانت ) در دو نوع ساده و طرح دار تولید و تکمیل خواهد شد. علاوه بر بافت و نوع الیاف مصرفی به این موضوع هم توجه کنید که نوع تکمیل پارچه از مهمترین فاکتور های کیفیت یک پارچه مناسب پیراهن است. تکمیل پارچه در کیفیت زیر دست نقش به سزای دارد!

( طاقه های پارچه پیراهنی معمولا به صورت کتابی می باشد که هر توپ آن ۴٠ یا ۵٠ متر است. )

 

فاکتور های مهم در انتخاب و خرید پارچه پیراهنی

در انتخاب پارچه حس بینایی و حس لامسه انسان بهترین ابزار هستند. مشتری ابتدا با چشم، ظاهر پارچه را نگاه می کند و اگر خوشش بیاید تصمیم می گیرد که آن را لمس کند. سپس با لمس کردن پارچه و لباس تصمیم می گیرند که خرید کنند یا نکنند!

در نتیجه طرح و رنگبندى، نوع الیاف تار و پود پارچه و زیر دست پارچه از موارد مهم در انتخاب و خرید پارچه می باشد.

 

طرح و رنگ پارچه پیراهنی

پارچه پیراهنی طرحدار

در انتخاب و خرید هر نوع محصولی مشتری ابتدا به ظاهر محصول نگاه می کند. از انجا که خرید یک فرآیند حسی می باشد در مورد پارچه پیراهنی به خصوص در مدل طرح دار، ابتدا باید به طرح و هماهنگی رنگبندی در طرح و نقش پارچه توجه کرد.

کمپانی های بزرگ نساجی و پوشاک در طراحی پارچه حتی به رنگ پوست و رنگ موی مشتریان خود هم توجه می کنند. اقلیم محیطی در انتخاب رنگبندی نیز حائز اهمیت است.

ضمیر ناخود اگاه انسان به هماهنگی یا غیر هماهنگ بودن رنگبندی یک پارچه و لباس پی می برد پس نیاز نیست مقالات زیادی در این باره بخوانید تا کارشناس روانشناسی رنگ شوید.

سلیقه یک امر ذاتی است. صاحب یک تولیدی های پوشاک اگر با بی سلیقگی اقدام به خرید پارچه کند بی رحمانه محکوم به ضرر است. در این جا فقط منظور وارد کردن سلیقه شخصی نیست بلکه باید با توجه به سلیقه روز جامعه و مشتریان خود، اقدام به تولید پیراهن کرد.

شاید یکی از عواملی که جوانان نسبت به پیراهن بیشتر به تیشرت علاقه مندند همین موضوع باشد

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش:

واتساپ : 09930699356

           09169558627  

تلگرام: @parchehdozan

ایمیل :Akbar.z1351@gmail.com