چرا آستری پرده

چرا آستری پرده

چرا آستری

چرا آستری پرده

محدود بودن منابع انرژی و بالا رفتن سطح مصرف آن در دنیای صنعتی امروز باعث شده که جلوگیری از به هدر رفتن انرژی و حفظ آن یکی از مهم ترین مسائلی باشد که ذهن بشر را به خود مشغول کرده و برای دستیابی به این هدف تلاش‌های بسیاری نیز کرده است از جمله نکاتی که در ساختمان ها در نظر گرفته می‌شود. استفاده از استریبسیار تاثیر گذار می باشد. که در این آموزش بهفواید استری پردهمی پردازیم.

انتقال گرما و سرما از طریق چارچوب پنجره

استیل، آلومینیوم و آهن سرعت حرارت را انتقال می‌دهد در حالی که چوب فایبرگلاس و وینیل هدایت کننده گرمای خوبی نیستند و در نتیجه گرما و سرما کمتر به هدر می رود. بنابراین بهتر است که چوب چارچوب پنجره را از جنس چوب فایبرگلاس و یا وینیل انتخاب کرد. نبود درز یا سوراخ در چارچوب نیز در جلوگیری از به هدر رفتن انرژی مهم است با چسباندن نوارهای ابری مخصوص در بین درزهای چارچوب که به سانتر معروف است می توان کاملا آن را درزگیری کرد.

انتقال گرما و سرما از طریق پنجره

وقتی هوای گرم اتاق به شیشه سرد پنجره برخورد می‌کند هوا خنک شده و به سطح زمین می‌رود و به جای هوای گرم را می گیرد باز هم هوای گرم به سوی شیشه رانده شده و با شیشه سرد پنجره برخورد می‌کند. این جریان هوای گرم و تبدیل آن به هوای سرد به وسیله شیشه های دوجداره و پوشش مناسب برای پنجره که مانند یک سد عایق عمل می‌کند می‌تواند به حداقل خود برسد. استفاده از انواع کرکره های عمودی و افقی و سایه بان در داخل منزل مخصوصاً وقتی که به صورت چند پوششی یعنی همراهپرده اتاقو والان استفاده شود مناسب است.

همچنین سایه بان های پشت پنجره بالا رونده که از داخل نصب شده و پند و پنجره های کرکره ای بالا رونده که از بیرون نصب می شوند نیز به راحتی از ورود سرما و گرما به داخل ساختمان جلوگیری می کنند. پرده هایی که بلندی آن ها از سقف تا کف اتاق است کمتر از پرند پرده‌هایی که بلندی آن ها از سقف تا کف کف اتاق است کمتر از پرده هایی که طالب پنجره بلندی دارند باعث از دست دادن گرمای اتاق می شود زیرا چسبیدن لبه پایین پرده به کف اتاق مانع ورزش هوای گرم و اتاق به شیشه سرد می شود برای اینکه پرده کاملا سنگین شده و به بی حرکت بماند می توان از ریسمان های سربی که در لبه پایین پرده جایگزین می شوند استفاده کرد. انواع گچبری کتیبه و والان که در بالای پنجره قرار می گیرد نیز مانع عبور جریان هوای سرد به داخل می گردد.

آستر کشی به انواع پرده نیز در جلوگیری از به هدر رفتن گرما بسیار موثر است و مانند یک سد مانع برخورد نور خورشید به پرده شده و از عبور گرد و خاک به داخل ساختمان بیشتر جلوگیری می‌کندبا آستر کردن پارچه های پرده ایمی توان از صدمه رساندن نور خورشید به پرده و مبلمان و فرش ها نیز جلوگیری کرد.

همچنین اگر به پرده دوخته شود به آن سنگینی داده و باعث می شود که پرده زیباتر جلوه کند جنس بعضی از عطرها طوری است که ضد آب بوده و از عبور نور ماورای بنفش خورشید نیز جلوگیری می کند بعضی از آستری ها نیز باعث حفظ انرژی می شوند رنگ آستر در انعکاس نور و گرما موثر است رنگ‌های تیره جاذبه گرما و رنگهای روشن دافعه گرما می باشند که این مسئله باید در آستر کشی پرده مطابق با آب و هوا مورد توجه قرار گیرد.

آستری ها به رنگ تیره برای مناطق سرد و آستری ها به رنگ روشن برای مناطق گرم مناسب تر است آسترکشی پرده ها باید یک رنگ و متحدالشکل باشند تا منظره بیرونی پرده های ساختمان یک شکل گردد اگر آستری به پرده دوخته می شود حتما باید جنس پرده و آستری از نظر چگونگی نگهداری و شست شو با هم سازگار باشند ولی اگر آستری پرده به طور جدا نصب می‌گردد نیازی به سازگار بودن جنس پرده با آستر نیست آستری های جدا این حس را دارند که می توان به طور مجزا به جلو و عقب کشیده شوند و نور خورشید را تنظیم کنند بدون اینکه پرده به جلو یا عقب کشیده شود بدون توجه به اینکه آستر و پرده باهم و یا به طور جدا دوخته می شود نباید در موقع تنظیم پرده مانند یک پرده و به طور یکپارچه چین های آن را تنظیم نمود.

برای خرید و فروش انواع پارچه با ما در ارتباط باشید.

اکبر حقی زهابی

تلفن تماس : 09169558627

تلگرام :parchehfrosh@

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما