پارچه ملحفه ای

پارچه ملحفه ای یا به اصطلاح ملافه (به انگلیسی bed sheet) از منسوجات خانگی به شمار می رود و می توان به جرات گفت که جزو ١٠ پارچه پرفروش بازار است. بازار عمده پارچه و مغازه های پارچه فروشی، همگی به خوبی می دانند که خرید و فروش انواع پارچه های ملافه ای ایرانی و خارجی با طرح و مدل های جدید در قیمت های گوناگون بسیار پررونق است. به همین علت با توجه به حجم بالای مبادلات مالی در مورد این پارچه، سرمایه گذاری خوبی روی آن از سمت کارخانجات نساجی و فروشنده ها انجام می شود.

bed sheet
http://parchedozan.ir/wp-admin/post-new.php

کارخانه های نساجی زیادی در زمینه تولید و چاپ انواع پارچه های ملحفه ای در حال فعالیت هستند و برندهای فراوانی از انواع ملحفه ایرانی و خارجی در بازار یافت می شود.

تولیدکنندگان انواع پارچه های ملحفه ای با توجه به دو نکته اصلی قدرت خرید اقشار مختلف و سلیقه های گوناگون، اقدام به تولید و تکمیل این نوع پارچه می کنند.

انواع پارچه های ملحفه ای

پارچه ملحفه چیست؟ ملحفه یا همان ملافه انواع مختلفی دارد. پارچه ها برای تولید ملحفه می توانند با جنس ها، الیاف و عرض های مختلف و متنوع تولید شوند.

پارچه های ملحفه ای از نظر طرح و مدل می توانند ساده و در رنگ های گوناگون باشند و یا طرح های مختلفی با رنگبندی های متنوعی روی ملحفه چاپ شود.

شناخت جنس های مختلف انواع پارچه ملحفه، اطلاع از کیفیت برندهای مختلف ملافه ایرانی و خارجی، شناسایی سایت های قیمت گذاری پارچه های ملحفه و فروشگاه های اینترنتی و اطلاع از محل مراکز اصلی بازار بورس فروش عمده پارچه ملحفه، همگی راهی برای داشتن یک خرید با قیمت ارزان و مناسب است.

مصارف پارچه ملحفه ای

برای مصارف اصلی پارچه ملحفه ای می توان به مواردی از جمله کالای خواب خانگی، خوشخواب، بالشت، لحاف، روتختی، تولید تشک و بالشت، دوخت ملحفه گرفتن پتو، سرویس خواب نوزاد، ملحفه هتل و بیمارستان ها، رومبلی، رومیزى، روبالشتی، سرویس آشپزخانه، زیرانداز، لایکو ( ملحفه پشم شیشه)، عروسک سازى، کارهای دستی و تزیینی اشاره کرد.

نحوه تولید پارچه های ملحفه ای

پارچه های ملحفه ای در دسته پارچه های تخت بافت قرار می گیرند. این نوع پارچه ها ابتدا با الیاف مختلف به صورت تار و پودی بافته شده و سپس فرآیند رنگرزى و یا چاپ طرح روی آن ها تکمیل می شود. خام متقال پارچه ملحفه ای در عرض های مختلف بافت می شود که هر کدام از این عرض ها مصرف خاص خود را دارند.

جنس های پارچه ملحفه ای

جنس پارچه ملافه ارتباطی مستقیم با الیاف مصرف شده در فرآیند بافت دارد. برای نحوه تشخیص جنس خوب پارچه ملحفه دو راه کار وجود دارد:

  • راه اول و ساده تر لمس پارچه است که حس خوبی در موقع لمس به انسان دست دهد. تست زیردست پارچه می تواند آگاهانه و با علم انجام شود. لمس جنس های مختلف از یک پارچه به صورت تجربی و شناخت اندکی از الیاف و انواع آن می تواند کمک کننده باشد.
  • راه دوم، شناخت دقیق انواع الیاف است. در مطلب «رازهای خرید پارچه که فروشندگان به شما نمی گویند»به این نکته اشاره شد که اگر قصد خرید عمده پارچه دارید و یا صاحب تولیدی و مغازه پارچه فروشی هستید، باید با انواع الیاف، مزایا و معایب هر کدام از آن ها آشنایی کامل داشته باشید. خود را متخصص پارچه کنید تا در خرید و فروش کلاه سرتان نرود. در سایت روچی مقالات مرتبط قابل دسترسی برای مطالعه وجود دارد
  • برای خرید و فروش انواع پارچه با ما در ارتباط باشید 

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش : 09169558627

تلگرام : t.me/parchehfrosh

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما