انواع پارچه های شیشه ای

آشنایی با انواع پارچه های حریر و مقایسه آنها

با فرا رسیدن فصل گرم سال استفاده از پارچه های سبک و نازک طرفدار پیدا می کند. پارچه های حریر از این دسته پارچه ها می باشد.از انواع پارچه های حریر در دوخت لباس و مانتو استفاده می شود. تنوع در انواع پارچه حریر زیاد است. شما بسته به اینکه برای چه کاری می خواهید از پارچه حریر استفاده کنید می توانید نوع آن را مشخص کنید. خانم هایی که خیاطی می کنند در فصل تابستان بسیار سراغ پارچه حریر می روند. لباس های حریر بسیار خنک و سبک هستند.
برای بافت پارچه حریر از ابریشم طبیعی یا مصنوعی استفاده می شود. کاربرد ابریشم کمک می کند تا پارچه لطیف و سبک داشته باشیم. در صد ابریشم به کاربرده شده در انواع پارچه حریر متفاوت است. با تغییر نسبت ابریشم جنس و نام پارچه تغییر می کند.

حریر کرپ

یکی از معروفترین نوع حریر است. زبری سطح این حریر مانند کرپ است. سبکب و شفافیت آن نیز مانند حریر است. رنگ ماتی دارد و برای دوخت لباسهای مجلسی و شومیز بسیار کاربرد دارد. برای پیراهن های ماکسی و پیراهن هایی که به پارچه لخت احتیاج دارند مناسب است.

 

شومیز حریر کرپشومیز حریر کرپ

حریر کریشه

حریر کریشه نوعی حریر است که بسیار نرم است و زبری حریر کرپ  را ندارد. اما احتمال نخ کش شدن آن بیشتر است. در انواع ساده و طرح دار وجود دارد. برای روسری هم می توان از آن استفاده کرد چون در عین حال که نرم و لطیف است ولی روی سر سر نمی خورد.

 

پارچه های حریر کریشهپارچه های حریر کریشه
حریر ژرژت

مانند حریر کرپ سطح زبری دارد. اما نازک تر و لطیف تر از آن است. به دلیل نازک بودن آن می توان به عنوان روسری نیز از آن استفاده کرد. آب رفتگی و چروک شدن ندارد. می توانید لباس بدوزید و روسری ست همان لباس را با پارچه لباستان درست کنید.

 

پارچه های حریر ژرژت

پارچه های حریر ژرژت

پارچه های حریر ژرژت
حریر نخ

جنس نخی و خنک آن باعث شده از پارچه حریر نخ در تابستان بسیار استفاده شود. حتما شال ها و روسری های حریر نخ را در تابستان دیده اید و از آن استفاده کرده اید. مشکل این مدل حریر این است که زود چروک می شود و احتمال آب رفتن پارچه هست چون الیاف آن از جنس پنبه است. مزیتی که این پارچه دارد این است که الیاف مصنوعی در آن بکار نرفته بنابر این افرادی که به الیاف پلاستیکی حساسیت دارند می توانند از آن استفاده کنند. برای فصل گرم تابستان بسیار مناسب است.

 

پارچه های حریر نخپارچه های حریر نخ
حریر ژاکارد

یکی از جدید ترین مدل های حریر می باشد. ایستادگی و ضخامت بیشتری نسبت به سایر حریر ها دارد. زمینه پارچه شفاف و شیشه ای ست اما بر روی آن طرح های پارچه ای دیده می شود طرحهای روی پارچه چاپ نیست بلکه در هین بافت پارچه ایجاد شده است. برای دوخت مانتو ها از این مدل حریر بسیار استفاده می شود. این پارچه لخت نیست و ریزش ندارد به همین دلیل برای پیراهن یا دامن های آزاد و گشاد استفاده نمی شود.

پارچه های حریر ژاکاردپارچه های حریر ژاکارد
حریر کریستال

اسم حریر کریستال را حتما بر روی چادر های مشکی دیده اید. به دلیل سبک بودن و لطیف بودن این پارچه نسبت به سایر پارچه های چادری طرفداران بیشتری دارد. بر عکس سایر حریر ها بدن نما نیست و پشت پارچه مشخص نمی شود. ضخامت آن برای استفاده به عنوان چادر مناسب است. مانند سایر پارچه های حریر ریزش خوبی دارد و لخت است.

 

پارچه های حریر کریستال

حریر ساتن

حریر ساتن برای دوخت لباس مجلسی بسیار مناسب است. براقیتی که این پارچه دارد محبوبیت آن را بیشتر کرده ست. لختی و ریزشی که این پارچه دارد آن را برای دوخت پیراهن مجلسی بلند و دامن بلند کلوش مناسب ساخته است.

 

پارچه های حریر ساتن

گاهی اوقات پارچه حریر دارای طرح های ساتن است و جنس کل پارچه از ساتن نیست. مانند تصویر زیر که پارچه حریر دارای طرح راه راه ساتن است.

پارچه های حریر ساتن

 

حریر سیلک

حریر سیلک مانند حریر ساتن دارای سطح براق و لطیفی است. تفاوت آن با حریر ساتن در ضخامت آن است. حریر سیلک خیلی نازک تر و لطیف تر است. دوخت حریر سیلک بسیار سخت است چون سر می خورد و قرار دادن برش ها روی هم و دوخت پارچه کمی مشکل می شود. بهتر است قبل از دوخت برشها را با سوزن یا کوک به هم وصل کنید تا در هنگام دوخت روی هم سر نخورد و کج نشود. حریر سیک در شکلهای طرح دار و ساده موجود است. بیشتر از این پارچه در دوخت لباس خواب استفاده می شود. حریر سیلک های کار شده نیز وجود دارد که در دوخت لباس های هندی مورد استفاده قرار می گیرد.

پارچه های حریر سیلک

پارچه های-حریر-سیلک
حریر پلیسه

طرح جالبی که این روزها باب شده است، پلیسه کردن حریر است که بسیار زیبا می شود. برای دوخت لباس و مانتو و دامن از این مدل پارچه استفاده می شود. حریرهای پلیسه در انواع مدل های طرح دار و ساده وجود دارند. دیگر نیاز نیست برای پلیسه کردن پارچه به اتوشویی بروید بلکه می توانید پارچه پلیسه آماده با پلیسه های مرتب بخرید و لباس زیبایی که در نظر دارید را بدوزید.

 

پارچه های حریر پلیسه

 

پارچه های حریر پلیسه

حریر لمه

یکی از زیبا ترین پارچه حریر برای دوخت لباس شب می باشد. سبکی و لختی زیبایی دارد و سطح براق و درخشان آن نیز این حریر را مناسب برای لباس شب ساخته است. این حریر نیز مانند سایر حریرها نیاز به آستر دارد. اگر به دنبال پارچه ای زیبا برای لباس شب می گردید حریر لمه گزینه خوبی است.

 

پارچه های حریر لمه

حریر پرده ای

قدیمی ترین مدل حریر، حریر پرده است که از گذشته تا کنون برای دوخت پرده از ان استفاده می شده است. از حریر پرده برای تمام پنجره های خانه می توان استفاده کرد. برای اتاق خواب و پذیرایی و آشپزخانه پرده حریر گزینه مناسبی است. شما می توانید از رنگهای مختلف برای دوخت پرده استفاده کنید. پرده های رنگی مطابق با دکوراسیون منزل خود بدوزید با هزینه ای کمتر نسبت به پرده های دیگر.

 

پارچه های حریر پرده

 

پارچه های حریر پرده

حریر ارگانزا

تقریبا شبیه به حریر ژاکارد است. تفاوت ان با حریر ژاکارد در طرح گلهای آنهاست. حریر ژاکارد طرحهایی دارد که در يول بافت پارچه در آن ایجاد شده است اما حریر ارگانزا طرحهایی دارد که چاپی است. سطح شیشه ای و ایستادگی این حریر باعث شده است که از آن در دوخت دامن های چند لایه و پفی استفاده شود. از حریر ارگانزا در دوخت لباس عروس نیز استفاده می شود. اگر به عنوان پارچه لباس عروس یا مانتوی مجلسی از حریر ارگانزا استفاده می کنید باید بدانید نمی توانید روی آن را با مروارید و سنگ کار کنید . کار دست سنگین روی این پارچه زیبا نخواهد شد.

 

پارچه های حریر ارگانزا

 

پارچه های حریر ارگانزا

 

پارچه های حریر ارگانزا

برای خرید و فروش انواع پارچه با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن تماس : 0916955/8627

ایمیل :akbar.z1351@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما