پارچه ی کرپ

پارچه ی کرپ

به پارچه هایی که از جنس ابریشم، ریون، الیاف مصنوعی، پشم، پنبه، استات یا ترکیبی از الیاف با خصوصیات چین جزئی و یا دانه دانه شدن در سطح پارچه بدست می آیند، پارچه ی کرپ گفته می شود. از جمله ویژگی های این پارچه می توان به نرم و کمی براق بودن آن اشاره کرد، همچنین کرپ افت خوبی دارد و لباس هایی که با پارچه ی کرپ دوخته می شوند به خوبی روی تن قرار می گیرند.

از جمله دیگر خصوصیات این پارچه می توان به ظاهر توری شکل این پارچه ها اشاره کرد که دارای حالتی مجعد و پیچ خورده است.

پارچه ی کرپ

پارچه های کرپ یا به صورت استفاده از نخ پرتاب و یا تکمیل فرایند شیمیایی ویژه بافته می شوند و نقش برجسته روی ان ها چاپ می شود. پارچه های کرپ رنگ ها و طرح های متنوعی دارد و از جمله موارد استفاده ی آن می توان به استفاده در دوخت لباس های مجلسی اشاره کرد.

جالب است بدانید که در گذشته پارچه ی کرپ به صورت پارچه ای تار و پودی بوده اما امروزه تریکوها نیز به صورت کرپ تولید می شوند. همچنین پارچه های کرپ دارای جنس ها و وزن های مختلفی هستند به عنوان مثال می توانند جنسی شفاف، کدر، نرم و یا زبر داشته باشند و یا دارای وزنی سبک و یا سنگین باشند. از جمله دیگر ویژگی های پارچه ی کرپ که باعث استقبال خانم ها از این نوع پارچه شده است به کیفیت عالی و تن پوش شیک و جذاب بودن آن اشاره کرد.لازم به ذکر است در صورتی که پارچه ی کرپ، پارچه ی خوبی باشد می توان تا چند سال از آن استفاده کرد و خراب هم نشود. اکثرا پارچه های کرپی که به بازار داخلی عرضه می شوند جنس نازک تری دارند.

کرپ به دلیل تنوعی که در بافت و تار و پود دارد دارای انواع و اقسام مختلفی است که از جمله انواع پارچه ی کرپ می توان به کرپ دوشین، کرپ سیلیک، کرپ ساتن، کرپ پوپلین، کرپ پلیسه، کرپ موهر، کرپ ژرسه، کرپ ژرژت، شرمن، شیفون، کنتون و پارچه ی کرپ با چاپ برجسته اشاره کرد.

جهت خرید و فروش انواع پارچه با ما تماس بگیرید

اکبر حقی زهابی

تلفن تماس :09169558627

ایمیل : akbar.z1351@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما