پارچه های کودری

پارچه های کودری یا کدری از جمله پارچه های نخی هستند و در بین مردم عامه نیز با همین نام شهرت دارند. پارچه های کودری از جمله پارچه های  بسیار پر مصرف در بازار محسوب می شوند که موارد کاربرد آن ها بسیار متعدد و متنوع است؛ از انواع مانتوهای بانوان گرفته تا پیراهن های مردانه با استفاده از این پارچه تهیه می شوند.

از این پارچه عمدتا در تولید و دوخت مانتوهای زنانه استفاده می شود. این پارچه بسیار ارزان قیمت ولی با کیفیت است و همین موجب شده تا استفاده از آن تا این حد رواج یابد. انواع لباس های بانوان مانند مانتو، شلوار، تونیک، روسری و چادر و… با استفاده از پارچه های کودری یا کدری تولید می شوند. از جمله اصلی ترین تولیدات با پارچه کدری، مانتوهای تابستانی هستند.

جنس پارچه کودری چیست؟

به طور کلی انواع این پارچه در رده بندی پارچه های نخی محسوب می شوند. این پارچه ها دارای بافت تخت و تار و پودهایی از جنس الیاف ویسکوز بوده و در عرض های مختلف تولید می شوند. پارچه کودری هم به صورت طرح دار و هم به صورت ساده و در تنوع گسترده ای در بازار عرضه می گردد.

صد در صد الیاف تار و پودهای این نوع پارچه، از جنس ویسکوز است. پارچه کودری پس از مرحله بافت، مراحلی مانند رنگرزی، چاپ و در برخی مواقع آهار زدن را نیز پشت سر می گذارد و در نهایت در بازار عرضه می گردد.

ویژگی های پارچه کودری

پارچه کودری به دلیل ویژگی های کاربردی و مزیت هایی که دارد به شکل گسترده ای در صنعت پوشاک و به خصوص دوخت لباس های بانوان مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله مهم ترین ویژگی های پارچه کودری که به هنگام خیاطی و کار کردن با این پارچه اهمیت فوق العاده ای پیدا می کند، زیردست لطیف آن است.

از جمله اصلی ترین مشخصه های پارچه کودری خنکی آن است. جریان هوا در بین منافذ این نوع پارچه به خوبی و روانی صورت می گیرد و در نتیجه خنکی مطلوبی به این پارچه می بخشد. به سبب خنکی دلنشینی که این پارچه دارد، استفاده از آن برای تولید مانتوهای تابستانه بسیار رواج یافته است.

هم چنین پارچه کودری کاملا راحت است و به همین دلیل در تولید انواع مختلف لباس ها مورد استفاده قرار می گیرد. پارچه کودری با وجود داشتن بافتی متراکم و منسجم، نازک بوده و موجب می شود استفاده از آن برای دوخت لباس منجر به احساس راحتی مصرف کننده بشود.

این پارچه در برابر شستشو و مواد شوینده نیز مقاومت بسیار بالایی دارد. پارچه کودری آبرفت هم دارد ولی این مقدار خیلی زیاد نیست. هم چنین این نوع از پارچه ها کیفیت رنگ خوبی داشته و از ثبات رنگی بالایی برخوردار هستند.

مدل های پارچه کودری

پارچه کودری ساده: این پارچه ساده در رنگ بندی های بسیار متنوع و فراوان تولید شده است. این نوع از پارچه معمولا برای تولید لباس ها و مانتوهای شاد و رنگی بانوان مورد استفاده قرار می گیرد. پارچه کودری ساده در ده ها رنگ مختلف عرضه می شود که رنگ های شاد برای تولید مانتوهای تابستانه استفاده شده و رنگ های تیره آن نیز محبوبیت بسیاری دارند.

پارچه کودری طرح دار: این پارچه طرح دار نیز از تنوع بالایی برخوردارند. این پارچه ها در طرح های بسیار زیبا و گوناگون در بازار عرضه می شوند. این طرح ها بر روی پارچه چاپ می گردند. از جمله بهترین اشکال پارچه های کودری طرح دار، پارچه های با چاپ دیجیتال و راکتیو هستند. در بین این پارچه طرح دار، آن دسته که دارای طرح های فانتزی هستند با استقبال بسیار خوبی از سوی خانم های جوان روبرو می شوند.

انواع پارچه کودری

معروف ترین انواع پارچه کودری که می توان در بازار پیدا کرد عبارتند از:

-خارجی

از جمله انواع بسیار با کیفیت پارچه در بازار پارچه های نخی کودری خارجی هستند. معمولا اجناسی که در ترکیه، چین و تایلند تولید می شوند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و فروش بالایی دارند. این پارچه ها با طرح های بسیار جذاب و مدرن در دسترس هستند.

– کودری ایرانی

پارچه های نخی کودری ایرانی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. مرغوبیت بسیاری از پارچه های تولید داخل از نمونه های خارجی نه تنها کمتر نیست، بلکه در برخی موارد از آن ها بهتر هم هستند. این پارچه ها از تنوع بالایی برخوردار بوده و برخی از آن ها قیمت های نسبتا بالایی دارند.

-پارچه کودری گلدار

از جمله محبوب ترین و پر مصرف ترین پارچه های موجود در بازار. پارچه کودری گلدار عمدتا برای دوخت مانتو و شلوار مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع پارچه به دلیل خنکی و راحتی و داشتن طرح های شاد برای دوخت مانتوهای تابستانی و بهاره انتخاب خوبی خواهد بود.

– کجراه

یکی از انواع معروف پارچه کدری، پارچه کجراه است. اصلی ترین مشخصه این نوع پارچه بافت مستحکم و با دوام آن است.

– شانتون

اصلی ترین مشخصه های پارچه کدری شانتون، بافت فشرده و نسبتا ضخیم آن است. این پارچه ها در طرح های منتوع و گوناگونی تولید می شوند و پاسخگوی نیاز همه سلیقه ها هستند. از این نوع پارچه که بیش از 50 درصد آن از ویسکوز است عمدتا برای دوخت مانتو و شلوار استفاده می شود.

 

خرید پارچه

با توجه به تنوع بالایی که در میان پارچه های کودری شاهد هستیم، لازمه یک خرید موفق در این زمینه، داشتن دانش و آشنایی و تجربه کار با این پارچه ها است. به هنگام خرید پارچه کدری باید به عواملی مانند میزان آبرفت آن، وزن پارچه و کیفیت نخ مصرفی و میزان لطافت آن توجه داشت.

قیمت پارچه کودری بر اساس عواملی نظیر کیفیت چاپ، شهرت و اعتبار کارخانه تولید کننده، عرض پارچه و کیفیت و تراکم بافت آن تعیین می شود.

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش:

09930699356 و 09169558627

واتساپ : 09930699356

تلگرام: @parchehferosh

ایمیل :Akbar.z1351@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما