پارچه های پوپلین

پارچه های پوپلین

پارچه های پوپلین

پارچه های پوپلین

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پارچه های پوپلین علاوه بر بافت ساده و یکنواخت ، نرم و با دوام اند . و جنس این نوع پارچه ها اغلب پنبه می باشد .

لباس های تهیه شده از پارچه های پوپلین منحصر به زمان و موقعیت خاصی نبوده و در همه ی مراسمات رسمی و غیر رسمی از این پوشش استفاده شده ولی اغلب برای مراسمات غیر رسمی دوخته میشود ، زیرا عمر این پارچه طولانی و با دوام است .

تولیدی پوشاک مشهد ، بزرگترین عمده فروشی تیشرت و شلوار مردانه و زنانه ، ارائه دهنده ی انواع لباس راحتی مردانه ، لباس خواب مردانه ، لباس ورزشی مردانه و زنانه و … به بررسی ویژگی های پارچه ی پوپلین می پردازد .

دانستنی ها در مورد پارچه های پوپلین

انواع مختلف پوپلین موجود در بازار عبارتند از : پوپلین پنبه ای ، پوپلین ابریشمی ، لیکراکش و پلی استر ( بسیاری از محصولات عمده فروشی پوشاک مشهد نیز ترکیبی از پنبه و پلی استر می باشد )

پارچه ی پوپلین کتانی با بافتی هموار و یکدست با وزن کم تا پارچه های سنگین موجود است .

پارچه ی پوپلین کشی دارای جنسی نرم می باشد و با کمی الیاف اسپندکس ترکیب شده تا وزن پارچه مناسب تر شود .

از این نوع پارچه ها ، به طور معمول برای دوخت پیراهن مردانه استفاده می کنند .زیرا دارای ظرافت و یا درخشندگی زیاد نیست و از این جهت برای لباس مردانه بسیار مناسب است .

پارچه های پوپلین در ردیف پارچه های ، بسیار نازک و سبک می باشد طوری که اگر با دست لمس کنید متوجه خواهید شد که بیش از حد سبک می باشد .

همانطور که اشاره شد به دلیل سبکی و سادگی ، از این نوع پارچه برای دوخت پیراهن مردانه استفاده می شود . در فصل تابستان به دلیل گرمی هوا ، پیراهن های تولید شده از این پارچه ها برای زیر کت بسیار مناسب می باشند .

از دیگر ویژگی های پارچه پوپلین می توان به رنگ پذیری بسیار عالی آن اشاره نمود طراحان از این ویژگی آن به خوبی بهره برداری نموده و پارچه هایی فوق العاده زیبا با چاپ متفاوت در طرح ها و رنگهای مختلف تولید و به بازار عرضه نموده اند .

از این پارچه به دلیل قابلیت تنفس آن ، برای تولید انواع لباس ورزشی استفاده می نمایند . همچنین برای تهیه ی لباس تابستانی بسیار مناسب می باشد .

به دلیل ویژگی مقاومت در برابر آب از این پارچه ها برای تهیه ی ملافه ، لباس شب ،روتختی ، رومیزی ، پرده و به طور کلی در دکوراسیون منزل استفاده می شود .

معایب پارچه ی پوپلین

یکی از معایب پارچه ی پوپلین کتانی این است که هر چه وزنش بیشتر شود چروک پذیری پارچه نیز بیشتر می شود . و اگر با اتو بخار اتو شود چروک ها به راحتی محو می شوند .

امروزه در بسیاری از شرکت ها ، پارچه هایی که انسان با ترکیبی از پوپلین و سایر پارچه ها می سازند زیاد است . مثلا از ترکیب پارچه ی پوپلین با الیاف پلی استر ، پارچه ی پوپلین پلی کتانی با ویژگی های مقاومت در برابر چروک ، رنگ پذیری خوب ، افزایش آهار و ایستادگی پارچه ساخته شده است .

دوخت پارچه ی پوپلین 

این نوع پارچه به راحتی قابل دوخت است . و به دلیل ویژگی های خاصی مانند دوام و طول عمر برای دوخت لباس کار و یونیفرم استفاده می شود . اما بافت پارچه باعث می شود تا ارائه ی طرح روی آن دشوار شده و مارک پیراهن ولباس های تهیه شده گلدوزی شود .

شستن و مراقبت از پاپلین

شست و شوی پارچه و البسه ی تهیه شده از این پارچه ها بسیار آسان و با روش های معمولی صورت می گیرد ، پس از شستشو با ماشین لباس شویی با دمای ۵۰ درجه باید با اتو بخار اتو شوند .

برای خرید و فروش انواع پارچه با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن تماس :09169558267

تلگرام :t.me/parchehfrosh

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما