پارچه های وال اسلپ محصولی که شاید خیلی از ما با این پارچه آشنایی نداشته و اطلاعات خاصی درمورد آن نداریم با ما همراه باشید تا بیشتر بدانیم. به طور کلی پارچه‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام کاربرد خاصی داشته و مخصوص یک فصل و آب و هوایی هستند. این مسلم است که در فصول سرد لباس‌هایی که بافت ضخیم‌تر و گرم‌تری دارند استفاده می‌شود، ولی در فصل‌های گرم سال مثل تابستان از لباس‌هایی با پارچه‌های سبک و نازک‌تر برای دوخت استفاده می‌شود.

فصل تابستان است و هر چه لباس ها نازک تر و خنک تر باشند طرفدار بیش تری خواهند داشت. پارچه های وال بر خلاف اسم شان بسیار نازک هستند.  پارچه هایی از جنس وال و حریر به علت خنکی بهترین انتخاب برای تابستان اند .

همه چیز در مورد انواع پارچه وال اسلپ

پارچه وال هم مثل پارچه‌های دیگر دو نوع دارد. پارچه های وال اسلپ طبیعی و مصنوعی ؛ که در پارچه های وال طبیعی از پنبه و در نوع مصنوعی آن از نخ پلی استر استفاده شده است .

ویژگی‌های پارچه وال اسلپ

پارچه‌های وال اسلپ نسبت به سایر پارچه‌ها نخ بیشتری دارند. این نوع از پارچه‌ها بافت ساده و لطیفی دارند و تراکم کمی دارند و در تولید لباس های زیر و لباس های تابستانی مثل پیراهن و دامن و حتی مانتو‌های تابستانی استفاده می‌شوند. این پارچه هم مثل پارچه‌های دیگر ترفند‌های نگهداری خاص خود را دارد و قبل از خرید باید این نکات را آموخته و جدی بگیرید. هنگام خرید این نوع پارچه باید دقت کنید که برای چه تن پوشی می‌خواهید. اگر انتخاب درستی داشته باشید این پارچه ها برجستگی‌های بدن را می‌پوشانند چون ساختاری رها دارند. علاوه بر مانتو در دوخت شال هم از این نوع پارچه‌ها استفاده می‌کنند .

معایب پارچه های وال اسلپ

یکی از معایبی که این پارچه‌ها دارند نخ کش شدن آن ها در صورت استفاده بیش از حد ممکن است که در نهایت به علت تراکم کم این پارچه ها به سوراخ شدن پارچه منجر شود. البته لازم به ذکر است ظرافت این پارچه‌ها لزوما عیب محسوب نمی‌شود، بلکه مثل یک گل حساس است و نیاز به مراقبت دارد تا عمر بیشتری داشته باشد .

ظرافت این پارچه‌ها لزوما عیب محسوب نمی‌شود، بلکه مثل یک گل حساس است و نیاز به مراقبت دارد تا عمر بیشتری داشته باشد .

پارچه وال نیلوفر

روش نگهداری از پارچه های وال اسلپ

برای شست و شوی پارچه‌های وال ابتدا باید آن را داخل محلول آب گرم و صابون( به مقدار کم ) بگذارید تا حدود یک ساعت خیس بخورد و سپس به آرامی و بدون چنگ زدن آبکشی کنید. همچنین فقط کافی است که دقت کنید پودر صابون در داخل پارچه باقی نماند که موجب تغییر رنگ و کدر شدن آن شود. بعد از شست و شو بهتر است با چوب لباسی آن را آویزان کنید تا آب اضافی آن گرفته شده وسالم تر بماند. در اتو کشی این لباس ها باید دقت کافی داشته باشید. تا زمانی که لباس کمی نم دارد به آرامی و با درجه حرارت کم اتو کنید و مراقب باشید لباس نخ کش نشود.   مطلب تکمیل کننده : ” آموزش کامل شست و شو انواع پارچه به صورت اصولی ”   به طور کلی چون این پارچه‌ها نازک و ظریف‌اند، نگهداری از آن‌ها هم کمی سخت‌تر است و توصیه می‌شود این لباس‌ها را به خشکشویی‌ها بسپارید تا سالم‌تر باقی بمانند .

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش:

تلفن :09169558627

واتساپ : 09930699356

تلگرام: @parchehdozan

ایمیل :Akbar.z1351@gmail.com