پارچه ملحفه

پارچه ملحفه

پارچه ملحفه یکی از پرکاربرد ترین پارچه ها در منازل و مصارف تولید کالای خواب است. این نوع پارچه ها امروزه در طرح هایی بسیار متنوع و در جنس های گوناگون تولید میشود. این نوع پارچه معمولا با عرض های دو متر و دو متر و چهل سانت تولید میشود، البته برای کالای خواب کودک پارچه ملحفه با عرض یک متر و نیم هم تولید و عرضه می‌شود.
احتمالا برای شما تا به حال اتفاق افتاده است که برای کالای خواب و یا مصارف منزل به بازار رفته و به دنبال بهترین پارچه ملحفه با بهترین کیفیت بوده باشید. اما بهترین پارچه ملحفه چه نوع پارچه‌ای و با چه برندی در بازار عرضه میشود؟ در ادامه به بررسی انواع پارچه ملحفه میپردازیم:

جنس پارچه های ملحفه با توجه به نخی که در تولید آن ها مورد استفاده قرار می‌گیرند معمولا به چهار دسته تقسیم میشوند:


پارچه ملحفه نخ پنبه:
برای بافت این نوع پارچه ها از نخ تولید شده از الیاف پنبه در تار و پود پارچه استفاده میشود. از مزایای این نوع پارچه میتوان، طبیعی بودن الیاف، خنک بودن پارچه، لطافت پارچه و ایجاد احساس دلپذیر در هنگام تماس با پوست را بیان کرد. پارچه های ملحفه از جنس پنبه معمولا در عرض دو متر و چهل سانت تولید شده و به بازار عرضه می شوند. پارچه های ملحفه نخ پنبه را میتوان، بهترین نوع پارچه ملحفه دانست و برای سویس خواب و بخصوص سرویس خواب نوزادان این پارچه توصیه میشود. علی رغم خصوصیات مطلوب این نوع پارچه اما قیمت بالای این نوع از پارچه ملحفه، باعث شده تا تهیه این نوع پارچه برای بسیاری از خانواده ها و تولیدی های کالای خواب مقرون به صرفه نبوده و نتوانند این نوع پارچه را تهیه نمایند. به طور مثال در زمان ویرایش این مقاله برندهایی همچون فیلور و بروجرد که این نوع پارچه را تولید می‌کنند قیمتی در حدود هفتاد هزار تومان در ازای هر متر از این پارچه را قیمت گذاری کرده‌اند که نسبتا قیمت بالایی است.

پس از پارچه های ملحفه نخ پنبه میتوان مطلوب ترین جنس پارچه ملحفه را جنس تترون معرفی کرد. پارچه تترون ترکیبی از الیاف طبیعی ویسکوز و الیاف مصنوعی پلی استر است.

الیاف ویسکوز، نوعی از الیاف طبیعی است که بسیار لطیف بوده و به پارچه تترون نیز لطافت قابل قبولی را میبخشد. پارچه های تترون در رنگبندی متفاوت و همچنین در عرض های مختلف تولید و به بازار عرضه میشوند و به غیر از ملحفه مصارف گوناگونی دارد. پارچه های ملحفه از جنس تترون علاوه بر کیفیت قابل قبولی که دارند نسبتا دارای قیمت مناسبی هم می باشند و معمولا در سرویس خواب کودکان از این جنس ملحفه استفاده میشود. برند نگین یکی از برندهای تولید کننده‌ی این نوع پارچه می‌باشد.

پارچه های ملحفه پلی استر پنبه:
پارچه های ملحفه، از جنس پلی استر پنبه به دلیل قیمت مناسبی که نسبت به پارچه های ملحفه گفته شده دارند، تولید بسیار پرتیراژ و متنوع دارند. اکثر پارچه های ملحفه موجود در بازار از این نوع پارچه می‌باشند.
این نوع از پارچه های ملحفه با دو کیفیت عالی و مطلوب تولید میشوند و تفاوت این دو نوع پارچه در کیفیت چاپ، گرماژ پارچه و ثبات رنگ پارچه ها است.
از برندهای پارچه ملحفه از جنس پلی استر پنبه، با کیفیت عالی می‌توان به برندهای طوبی، ریسمان، وایت لند و گلبرگ اشاره کرد که در زمان ویرایش این مقاله قیمتی در حدود بیست و هفت هزار تومان به ازای هر متر قیمت گزاری شده اند.
از برندهای این نوع از پارچه ملحفه که با کیفیت مطلوب تولید می‌شوند، می‌توان به برندهایی همچون، طلوع، ستایش، پدیده و ژورنال اشاره کرد که در زمان ویرایش این مقاله قیمتی در حدود متری هجده هزار تومان به ازای هر متر پارچه قیمت گذاری شده است.

پارچه های ملحفه فیلامنت:
این نوع پارچه ملحفه، ارزان قیمت ترین پارچه ملحفه است و در عین حال از کیفیت کمی نیز برخوردار است. این نوع پارچه معمولا به عنوان لایه های زیرین کالای خواب استفاده شده و یا به عنوان پنبه خور تشک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع پارچه ها از ضخامت کمی برخوردار بوده و کاملا از الیاف فیلامنت یا پلاستیک تولید شده اند.

جمع بندی:
همانطور که در این مقاله به انواع پارچه های ملحفه پرداخته شد، برای مصارف گوناگون میتوان با توجه به نیازهای موجود مناسب ترین جنس را با مناسب ترین قیمت انتخاب کرد.
جهان پارچه این افتخار را دارد تا با داشتن مجموعه ای از انواع پارچه ملحفه با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت و با مشاوره رایگان، این حق انتخاب را به شما دوستان عزیز بدهد تا مناسب ترین پارچه مورد نیازتان را با بهترین قیمت تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید. با مشاوران ما در تماس باشید.

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش:

واتساپ 09169558627

واتساپ : 09930699356

تلگرام: @parchehdozan

ایمیل :Akbar.z1351@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما