پارچه فاستونی

برای آن که با نحوه خرید و فروش عمده پارچه فاستونی آشنا شویم و بتوانیم مطابق با نیاز خود و متناسب با بودجه کنار گزاشته به نحوی مطلوب انتخابی درست داشت بهتر است ابتدا به پاسخ چند سوال اشراف داشته باشیم. ابتدا این که پارچه فاستونی چیست؟ اخبار و تحولات روز بازار پارچه را از کجا می توان استعلام کرد؟ مشخصات بهترین پارچه فاستونی چه می باشد؟ لیست کارخانه های نساجی و برند های خوب صنعت فاستونی را از کجا می توان تهیه کرد؟ نحوه اطلاع از جدول آخرین قیمت فروش پارچه های فاستونی و خصوصیات هر شرکت تولیدی چیست؟

نمره نخ فاستونی و چگونگی فرایند ریسندگی، خط تولید و تکمیل این پارچه همگی از پرسش های ذهنی و مهم در داد و ستد این نوع پارچه است.

پارچه فاستونی
پارچه فاستونی

آشنایی بیشتر با پارچه فاستونی :

شاید در وهله اول این سوال در ذهنتان است که اصلا فاستونی یعنی چه؟می توان دریافت که این نوع از پارچه ابتدا در شهر بوستون امریکا تولید می شده که از کلمه بوستونی به صورت روسی در آمده و به نام فاستونی در ایران رواج پیدا کرده است.

تاریخچه صنعت نساجی ایران را که می خوانیم می بینیم از اولین پارچه هایی که در ایران به مرحله تولید رسید، پارچه فاستونی می باشد. کارخانه فاستونی بافی وطن در شهر اصفهان گواه این مطلب است که این قطب نساجی در این حوزه نیز از پیشگامان عرصه صنعت تولید و تکمیل فاستونی بوده است.

 

تعریف پارچه فاستونى :

برای این پارچه تعریف های مختلفی از اهل فن نقل شده اما به زبان ساده می توان به آن پارچه ای ساده گفت که با الیاف طبیعی حیوانی مثل پشم ، یا الیاف مصنوعی یا مخلوطی از هر دو به مرحله تکمیل می رسد. عرض پارچه فاستونی در حالت معمول در ایران ١۵٠ سانتی متر می باشد که می تواند در وزن های مختلف و با طرح ساده یا طرح دار مثل چهار خانه و راه راه تهیه شود. اختلاف وزن ( تراکم بافت ) و میزان درصد پشم به کار رفته و نخ فاستونی از اصلی ترین عوامل تاثیر گزار در نرخ پارچه فاستونی می باشد.

برای خرید و فروش عمده انواع پارچه با بهترین برندها و پایین ترین قیمتها با ما در تماس باشید

اکبر حقی زهابی 

تلفن تماس : 09169558627

ایمیل :Akbar.z1351@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما