پارچه تترون

پارچه تترون یکی از انواع پارچه است که از الیاف پلی استر ویسکوز تشکیل شده است و دارای فلامنت ها و وزن های متفاوتی است. پارچه تترون محبوبیت زیادی دارد و از جمله عوامل محبوبیت این پارچه می توان به عواملی همچون سادگی طرح، تنوع رنگ، قیمت مناسب، لطافت و ظرافت پارچه تترون اشاره کرد.پارچه تترون در رنگ ها و وزن های متفاوت برای مواردی همچون لباس نوزاد، روتختی، چادر، پیراهن، مقنعه، ملحفه، خرج کار پوشاک، عروسک سازی، یونیفرم سازمان ها و ارگان های مختلف و موارد مشابه به کار برده می شود.

پارچه ترگال:

پارچه ترگال یکی دیگر از انواع پارچه هاست که بسیار پرمصرف است. این پارچه از الیاف پلی استر ویسکوز در پود نخ فلامنت بافته می شود. پارچه ترگال در مواردی همچون لباس کار، فرم مدارس، پوشاک، لباس بیمارستانی و .. مورد استفاده قرار می گیرد.

پارچه تترون
پارچه تترون

استفاده از پارچه تترون و ترگال در بیمارستان ها:

در بیمارستان ها استفاده از پارچه تترون و ترگال کاربرد گسترده ای دارند و با توجه به این که همه ی بیمارانی که در بیمارستان بستری می شوند باید لباس مخصوص بیمارستانی بپوشند پس توجه به این نکته که لباس بیمار نباید موجب حساسیت بیمار شود و برای هر نوع پوستی مناسب باشد نیز بسیار حائز اهمیت است.نکته ی دیگر که باید در مورد پارچه هایی که در بیمارستان و برای مواردی همچون لباس بیمار مورد استفاده قرار می گیرد به آن توجه داشت این است که چون پارچه لباس با بدن بیمار تماس مستقیم ندارد باید الیاف خوب و با کیفیتی تهیه شده باشد. در ضمن لباس بیمار باید سبک باشد تا اگر حتی بیماری که از این لباس استفاده می کند سالمند هم باشد در استفاده از آن احساس راحتی کند.لازم به ذکر است منظور از پارچه ای که گرماژ سبکی داشته باشد این است که پارچه وزن استانداردی داشته باشد نه این که پارچه به گونه ای باشد که بدن نما باشد.

از جمله انواع پارچه هایی که در بیمارستان برای روپوش پزشکان و پرستاران و یا لباس بیماران مورد استفاده قرار می گیرد پارچه تترون و ترگال است، پارچه تترون و ترگال در رنگ های مختلف و متنوعی در کارخانجات نساجی تولید می شوند اما با توجه به سیاست گذاری مدیریت بیمارستان، رنگ های محبوب و مورد استفاده در بیمارستان ها رنگ های همچون ابی اسمانی، صورتی، لیمویی، سفید، سبز پر رنگ و سبز مغز پسته ای است. همچنین وزن پارچه های تترونی که برای لباس های بیمار مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: وزن های ۱۶۰، ۱۷۰، ۱۷۵ و ۱۸۰ گرم و عرض های ۱۵۰ سانتی متر نیز بهترین گزینه برای پارچه های تترونی است که برای لباس بیمار مورد استفاده قرار می گیرند.

venil.

پارچه تترون بیمارستانی:

یکی از کاربردهای پارچه تترون در بیمارستان هاست به طوری که می توان شاید پرمصرف ترین پارچه ای که در مراکزی همچون بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرد پارچه تترون باشد.هر ساله کارخانجات نساجی پارچه تترون را با متراژ بالایی تهیه و تولید می کند.

پارچه تترون دارای وزنی ۱۵۰ تا ۱۹۰ گرمی است که اگر برای مصارفی همچون بیمارستان می خواهد مورد استفاده قرار گیرد برای این که بیمار در هنگام پوشیدن لباس سبکی بیشتری داشته باشد و احساس راحتی بیشتری بکند توصیه می کنیم از پارچه های تترونی برای بیمارستان استفاده شود که دارای گرماژ ۱۵۰ تا ۱۷۵ گرمی است.

برای این که بتوانید پارچه ی مرغوب و با کیفیت تترون را از پارچه های بی کیفیت تترون تشخیص دهید پیشنهاد می کنیم به ویژگی هایی همچون بدن نما نبودن و ضد اب ژاول بودن توجه کنید، به دلیل این که این ویژگی باعث می شود که پارچه ثبات رنگ بیشتری داشته باشد. از دیگر ویژگی هایی که می توان کیفیت پارچه تترون را با آن ارزیابی کرد این است که پارچه تترون بیمارستانی باید لطیف باشد و زیر دست خوبی داشته باشد.

پارچه تترون در رنگ های متنوعی عرضه می شود اما از جمله رنگ های پر فروش آن می توان به رنگ های صورتی و آبی اشاره کرد. نکته ی دیگر در مورد پارچه تترون این است که برای برخی از الگوزنی ها استفاده از پارچه تترونی که عرض ۳ متری دارد به صرفه تر است.پ

ارچه تترونی که دارای عرض ۲ متر و ۱۸۰ سانتی متر است غالبا برای مواردی همچون رو تختی و یا به عنوان ملحفه در بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرند. نکته ی بعدی در مورد پارچه تترون در مورد طاقه پارچه تترون است اگر طاقه پارچه به صورت رولی باشد، مخصوصا اگر دارای عرض ۱۵۰ سانتی متری باشد متراژ یک طاقه پارچه رولی ۱۰۰ متر خواهد بود اما اگر طاقه پارچه به صورت کتابی باشد متراژ آن ۴۰ یا ۵۰ متر خواهد بود.

venil

برای خرید و فروش انواع پارچه با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن تماس :09169558627

تلگرام: t.me/parchehfrosh

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما