پارچه آستری پرده

پارچه آستری پرده برای زیبایی منزل و انواع اتاق از پرده اتاق کودک گرفته تا پرده اتاق پذیرایی و نشمین مورد استفاده قرار می گیرند. پرده های اتاق ها برای اینکه هنگام معرض نور افتاد تغییر رنگ ندهند و همچنین برای اینکه نور آفتاب از پرده عبور نکند و جلوی گرد غبار بیشتر  گرفته شود. در هنگام دوخت پرده اتاق از یک لایه به نام پارچه آستری پرده استفاده می شود.  تا  با پارچه آستری پرده آشنا  شوید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پارچه آستری پرده  در دو نوع  ساده رنگ کرم و سفید و همچنین پارچه آستری پرده رنگی تولید می شوند. آستری ها کمی براق انتخاب می شوند تا جلوه بیشتری به پارچه آستری پرده  داده  شوند. آستری ها با توجه به پارچه اصلی پرده و رنگ پرده انتخاب می شوند. همچنین نازکی و زخیمی آستر پرده بستگی به شدت نور تابیده شده و سلیقه افراد خانواده دارد.

انتخاب پارچه آستری پرده

مناسب‌ترین  پارچه آستری پرده کدام است؟

مناسب‌ترین پارچه برای آستری پرده، پارچه‌های پنبه‌ای ساتن است که کمی براق هستند. به طور معمول، رنگ پارچه آستری پرده کرم یا سفید است که برای قرار گرفتن پشت پرده‌هایی با رنگ روشن یا مواقعی که نیاز به عایق‌بندی حرارتی وجود دارد، اما باید تا حدی هم جلوه پنجره مشاهده شود، مناسب هستند. ساتن‌های آستری رنگی نیز موجود است که کیفیتی بالا دارند و رنگ آنها در اثر تابش نور خورشید محو نمی‌شود. آسترهای رنگی می‌تواند بر جلوه پرده نیز بیفزاید.

همانطور که گفته شد، برخی آسترها برای مسدود کردن کامل راه ورود نور به‌کار می‌روند. این آسترها نباید حتما مشکی باشند بلکه حتی می‌توانند به رنگ‌های سفید و کرم باشند. این نوع آسترها سنگین و ضخیم هستند. توصیه می‌کنیم که آنها را برای پرده‌هایی با پارچه ساده و بدون طرح استفاده کنید، زیرا آسترهایی که تا این اندازه ضخیم و مسدود کننده کامل نور هستند، باعث می‌شوند که طرح روی پارچه پرده، کدر و مرده به نظر برسد.

روش استفاده از پارچه آستری پرده  به چه صورت است؟

به دو صورت می‌توان برای پرده، آستر استفاده کرد. یکی به‌صورت جدا از پرده و دیگری، متصل و دوخته به آن. از بین این دو نوع آستر، نوع جدا از پرده نسبت به نوع چسبیده یا متصل به آن الویت دارد، زیرا منعطف‌تر بوده و شست‌وشوی آن نیز راحت‌تر است. در نوع جدا از پرده، این امکان برای شما وجود دارد در مواقعی که تمایل دارید تا نور بیشتری به داخل بیاید، بدون کنار زدن پرده، آستر آن را کنار بزنید. پهنای آستر جدا از پرده را هم اندازه با عرض نهایی شده یا همان عرض پنچره در نظر بگیرید، اما بهتر است که ۵ سانتی‌متر کمتر در نظر بگیرید. نکته‌ای که در هر دو مدل نباید فراموش کرد، این است که آستر نباید از مقابل دیده شود. بنابر این، باید دقت لازم را در انتخاب پهنای پارچه آستری به عمل آورید.

اگر هیچ وقت قصد کنار زدن آستر را ندارید، بهتر است دو سر آستر را به دو سر چوب پرده ثابت کنید.

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش:

09930699356 و 09169558627

واتساپ : 09930699356 و09169558627

تلگرام: @parchehferosh

ایمیل :Akbar.z1351@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما