ویژگی های پارچه ساتن

ویژگی های پارچه ساتن بهاره است اما از آن جایی که کاربرد آن بیشتر در لباس شب و عصر می‌باشد در تمام فصول با تنوع کامل در دسترس شماست. طیف رنگی و طرح‌های آن به قدری گسترده است که به راحتی می‌توانید رنگ و طرح دلخواه‌تان را در بین پارچه‌های ساتن بیابید. پارچه‌های ساتن روی‌ براقی دارند و پشت پارچه مات است.

ریزش پارچه‌ی ساتن طیف گسترده‌ای را به خود اختصاص می‌دهد. به عنوان مثال ساتن حریرها بیشترین ریزش را دارند و برای انواع دامن‌های چین‌دار مناسب‌‍اند اما ساتن‌های مات که اصطلاحا به آن‌ها ساتن آمریکایی نیز گفته می‌شود ریزش کمی دارند و برای دامن‌های پفی و سیلوئت‌های پوشیده بسیار مناسب هستند.

کیفیت و ویژگی های پارچه‌ ساتن هم با توجه به الیاف بافته شده و نوع بافت آن می‌تواند متفاوت باشد. پارچه‌هایی با درجه‌ی کیفی A+، کمتر در معرض نخ‌کش شدن و در رفتگی قرار می‌گیرند. نکته‌ی دیگر در مورد پارچه‌های ساتن تراکم بالای این پارچه و در عین حال سبک وزنی آن است که اهمیت مراقبت از آن را دو چندان می‌کند.

با توجه به نکاتی که ذکر شد و مدل لباس و کارکرد آن برای انتخاب نوع پارچه ساتن دقت و وسواس خاصی نشان دهید تا تن‌خور لباس‌تان دقیقا مانند طرحی که دلخواه‌تان است در بیاید.

انواع مختلف و ویژکی های پارچه ساتن و ویژگی‌های آن‌ها

پارچه ساتن معمولی

پارچه‌های معمول و روتین که با توجه به قیمت آن درصد الیاف نایلون و پلی استر آن متغیر است. ریزش خوبی دارد و براقیت و لطافت آن خیره کننده است.

ویژگی های پارچه ساتن پشت کرپ

به این پارچه، ساتنِ می سی نو هم گفته می‌شود. ساتن می سی نو به‌ عنوان ساتن دو‌رو شناخته می‌شود. روی پارچه براقیت کم‌تری نسبت به سایر ساتن‌ها دارد و پشت پارچه کرپ می باشد . این نوع پارچه دستِ خیاط و طراح ِلباس را برای ترکیب کردن پشت و روی پارچه باز می‌گذارد. مناسب برای لباس‌های مجلسی، لباس نامزدی و لباس عروس می باشد. این پارچه برای افرادی که اندام چهار‌شانه و پُری دارند توصیه می‌شود تا هم از درخشندگی و هم از تناسب بهتری برخوردار شوند.

ویژگی های پارچه ساتن تافته

این نوع پارچه ساتن نسبت به سایر ساتن‌ها آهار بیشتری دارد و ریزش آن نسبت به سایر پارچه‌های ساتن کم‌تر است. البته دوام و استحکام این نوع پارچه آن را گزینه‌ی مناسبی برای دوخت مانتو و شومیز و … می‌‌کند.

پارچه ساتن کرپ

پارچه ساتن کرپ

در بافت این نوع پارچه از نخ‌های چند فیلامنتی که با نخ‌های کرپ تابدار ترکیب شده استفاده می‌شود. نخ‌های کرپ پشت پارچه باعث لختی و سبکی این نوع پارچه می‌شود. این نوع ساتن به دلیل چروک‌پذیری کم، طرفدار زیادی در جهان دارد. مناسب برای دوخت انواع لباس‌های شب و عصر می‌باشد. ظاهر و جنس پارچه بر اساس الیاف و نوع نخ‌های بافته شده در آن متفاوت است. عموما مرغوبیت بالای پارچه ساتن کرپ، باعث افزایش خرید این نوع پارچه ساتن می‌شود که در آن فقط نخ‌های فیلامنتی به کار برده شده است. از رنگ مشکی آن برای دوخت چادر هم استفاده می‌شود. برای دوخت این پارچه حتما باید از سوزن‌های بسیار ریز استفاده کرد تا پارچه کیفیت خود را در هنگام دوخت از دست ندهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما