قیمت انواع پرده در بازار

قیمت انواع پرده در بازار

پرده

قیمت انواع پرده در بازار بسته به اندازه، دوخت و جنس آن متفاوت است؛ به گفته تعدادی از عرضه کنندگان در بازار، جنس تور، کتان، مخمل و حریر بیشترین عرضه را در بازار دارند.

بازار پارچه به ویژه پارچه‌های پرده‌ای هر ساله در آستانه سال جدید از رونق نسبی برخوردار می‌شود که امسال هم از این شرایط مستثنی نمانده و با اقبال متقاضیان همراه شده است البته با وجود افزایش تقاضا قیمت‌ها تغییر چندانی نکرده و به طور متوسط هر متر پارچه پرده‌ای بسته به جنس و میزان عرض آن 50 هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، به گفته برخی فروشندگان بازار، پارچه و پرده این روزها با تقاضای بیشتری نسبت به ایام دیگر سال مواجه است. به عقیده آنها بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند با نزدیک شدن به سال جدید برای منازلشان پرده جدید تهیه کنند.

یکی از فروشندگان پرده می‌گوید اخیرا قیمت پرده و لوازم جانبی آن با ثبات روبرو است ولی قیمت پرده هم مانند بسیاری از کالاهای دیگر متاثر از قیمت دلار است و نوسان آن بر قیمت پرده اثرگذار خواهد بود.

فروشنده دیگر عنوان کرد که پرده‌های موجود در بازار وارداتی هستند و اکثر آن از امارات وارد می شوند.

او وضعیت بازار پرده و خرید مردم را در مقایسه چندین سال قبل چندان امیدوار کننده ندانست اما در عین حال گفت که همواره خرید برخی لوازم منزل از جمله پرده در آستانه سال جدید افزایش می یابد.

انواع پرده چه قیمتی دارند؟

با گذری به پرده فروشی‌ها در مرکز تهران با قیمتهای متفاوتی روبرو می‌شویم و برخی از فروشندگان پرده، اجناس خود را همراه با تخفیف عرضه می کنند.

به طور متوسط هر متر پارچه حریر بسته به نوع و طرح آن 18 تا 48 هزار تومان، حریر پنبه دوزی متری 43 هزار تومان، مخمل سنگ دوزی شده متری 45 هزار تومان، پارچه مخمل از 40 تا 70 هزار تومان است.

همچنین هر متر پارچه نخی 55 هزار تومان، پارچه حریر ساده و خلوت بین 18 تا 20 هزار تومان، پارچه حریر طرح دار 42 تا 48 هزار تومان، پارچه تور بین 32 تا 37 هزار تومان و تور بژ 3 متری 44 هزار تومان است.

البته در برخی مغازه‌ها پارچه‌های تکه و به اصطلاح “مانده ته توپ” با تخفیف‌های بیشتری عرضه می‌شوند. همچنین پرده‌های آماده که تا پیش از این به عنوان دکور مغازه بودند با تخفیف فروخته می‌شوند. به عنوان نمونه پرده مخمل ساده 140 سانتیمتری 71 هزار و 850 تومان، پرده تور 3 متری 44 هزار و 200 تومان، پرده کتان 140 سانتیمتری 71 هزار و 850 تومان، پرده تور 3 متری 44 هزار و 200 تومان و تور گلدار 3 متری نیز 356 هزار تومان عرضه می شود.

همچنین هر متر پرده با پارچه ساده 70 هزار تومان و هر متر پارچه طرح‌دار برای پرده بین 110 تا 230 هزار تومان است.

گل میخ، آویز، کتیبه، چوب پرده و… از وسایل جانبی پرده محسوب می‌شود که معمولا افراد آنها را در کنار خرید پرده تهیه می کنند.

قیمت انواع گل میخ کنار پرده در شکل‌های مختلف 15 تا 30 هزار تومان و آویز کنار پرده 12 تا 15 هزار تومان است.

همچنین قیمت انواع کتیبه (قاب پرده) به طور متوسط از 30 تا 100 هزار تومان است و قیمت هر متر چوب پرده حدود 1000 تومان است.

اکبر حقی زهابی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

تلفن همراه : 09169558627

ایمیل : akbar.z1351@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما