انواع پارچه

انواع پارچه برای دوخت و دوز در بازار وجود دارد که در این مقاله به تعداد معدود از آنها اشاره می نماییم . برای تهیه انواع پارچه می توانید بدون حضور و فقط از طریق فروشگاه های اینتر نتی اقدام نمایید .

انواع پارچه ۱ : نخی (cotton)

اگر قصد خرید پارچه پیراهنی دارید باید از این دسته ار محصولات بهره ببرید چرا که پارچه ای ایده آل و خنک است و برای دوخت لباس و پیراهن های فصول گرم بسیار مناسب است. به راحتی شسته و پاک می شود اما نحوه شستن آن مهم است زیرا اگر آن را درست نشوری و کاملا آبکشی نکنی بوی عرق یا لک باقی می‌ماند. لباسهای پنبه‌ای در ایران نخی نام دارند. نخ پنبه‌ای از طریق بافندگی، به پارچه یا بافته های پنبه ای تبدیل می شود. پارچه های نخی دارای رنگ بندی کامل و طرح های متنوعی است مانند طرح های آبرنگی ، گل دار، جقه ای و … است.

انواع پارچه ۲ : کتان (linen)

یک پارچه تقریبا کنفی است. خنک است و مانند پارچه نخی برای تابستان مناسب است. بسیار راحت تمیز می شود. علاوه بر لباس برای مبلمان هم کاربرد دارد. دستمال کتان پارچهٔ کتان از الیاف گیاه کتان تهیه می‌شود. این پارچه خنک است و قابلیت جدب آب بالایی دارد. کتان از زمان‌های دور برای پارچه بافی استفاده می‌شده است. از پارچه کتان برای تهیه محصولاتی از قبیل دستمال و پیش بند، حوله، رومیزی، ملافه کیف و کفش و لباس استفاده می‌شود.

انواع پارچه ۲ : کتان (linen)

انواع پارچه ۳ : جین (jean)

به آن پارچه دنیم یا لی هم می گویند. بافتی ضخیم دارد. برای شلوارهایی که برای استفاده روزانه است و همچنین لباس کار بسیار مناسب است. در بافت این پارچه ها پود از زیر دو تار یا بیشتر عبور می‌کند. این پارچه دارای دوام و استحکام و مقاومت بالا است و یکی از سبک‌های مد و فشن است که در تمام دنیا استفاده می‌شود.پارچه جین زیبایی منحصر به فردی دارد و قیمت آن بسیار مناسب است. این نوع پارچه هم مطابق به فصل دارای جنس نازک و ضخیم است.نکته ی بسیار مهم و تاکیدی این است که پارچه ی جین ازجمله مهم ترین و بهرین پارچه برای مد و زیبایی به شمار میرود.

انواع پارچه ۴ : پشم (wool)

پارچه ای سنگین که تقریبا در برابر سرما عایق است و برای فصل زمستان بسیار مناسب است. پارچه های پشمی از الیاف طبیعی و حیوانی به دست می آیند. پوست و پشم برخی حیوانات نظیر بز، گوسفند، خرگوش و لاما در تولید پارچه پشمی مورد استفاده قرار می گیرد. لباس های پشمی از گرم ترین پوشاک زمستانی هستند که دوام زیادی دارند. پارچه های پشمی به دو دسته ظریف و ضخیم تقسیم می شوند. برخی از لباس ها با پشم ظریف کشمیر و آنگورا و برخی دیگر با پشم های ضخیم تر گوسفند تولید می شوند. نحوه نگهداری و شستشوی این لباس ها با اندکی تفاوت تقریبا یکسان است.

نواع پارچه ۵ : کشمیر (cashmere)

الیافی نرم و لطیف دارد و بسیار سبک است و مورد علاقه زنان فرانسوی است زیرا برای دوخت لباس های پاییزی بسیار شیک و زیبا است. پارچه کشمیر (Cashmere) بافتی است که از بز کشمیر یا دیگر انواع بز به دست می آید. عموما این بافت به عنوان بافتی از پشم شناخته می شود ولی در واقع این بافت از مو تشکیل شده است که به آن مشخصات منحصر به فردی می دهد که از پشم گوسفند متفاوت است.

 

انواع پارچه ۶ : ابریشم (silk)

محکم ترین پارچه دنیا است. سبک، براق و در برابر پارگی بسیار مقاوم است. البته این پارچه بسیار لطیف است. برای تابستان و زمستان مناسب است اما خیلی زود لک می گیرد. مستحکم ترین پارچه های دنیا ابریشم ها هستند و به علت داشتن پروتئین، ‌هادی حرارت نبوده و آن را در خود نگه می‌دارند. غالبا از پارچه های ابریشمی برای ساخت لوازم منزل و لباس‌های لوکس و شیک استفاده می‌شود.پارچه های ابریشمی از جمله بهترین و نرم ترین پارچه های دنیا محسوب میشوند همچنین یک نوع خاصیت براقی دارند که اگر از زوایای مختفبه آن نگاه کنید شاهد تغییر رنگ پارچه در جهات …

برای خرید و فروش عمده انواع پارچه با ما در ارتباط باشید.

اکبر حقی زهابی

تلفن تماس : 09169558627

واتساپ : 09169558627

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما