پارچه ی ملحفه ای

پارچه ی ملحفه ای از پارچه های پر فروش در بازار هستند، ملحفه یا ملافه که به زبان انگلیسی (bed sheet) نام دارد، که در مدل های ساده و طرح دار و با رنگ بندی های زیبا و کامل موجود است.

لطافت آن کمتر و ضخیم تر است پارچه ی ملحفه ای در عرض های مختلف، ۲ متر ،۲/۵، و حتی ۳ متر، تولید می شود که عرض ۲ متر بیشتر مورد استفاده افراد است

که از الیاف مختلفی تشکیل می شود مانند فلامنت، پنبه ،ویسکوز که البته پارچه هایی با این نوع از الیاف نسبت به سایر گرانتر هستند.

از کاربردهای گوناگون این پارچه میتوان به سرویس خواب، رو مبلی، پشتی، تشک، سرویس نوزادان، بالشت، ملحفه های هتل و بیمارستان و غیره اشاره کرد.

برای تشخیص جنس خوب از بد در پارچه های ملحفه ای دو راهکار موجود است

۱) لمس پارچه که حس خوبی به فرد میدهد، آزمایش و تست زیر دست پارچه میتواند باآگاهی وعلمی باشد ،لمس جنس های مختلف از یک پارچه به صورت تجربی و شناخت اندک از الیاف و انواع آن میتواند کمک کننده باشد.

۲) شناخت دقیق انواع الیاف است ،یعنی  باید با انواع مزایا و معایب آن آشنایی کامل را داشته باشیم  تا بتوانیم تشخیص درستی دهیم 

در پارچه های ملحفه ای که به صورت چاپی هستند دو نوع وجود دارد، دی اکتیو و بیگمنت، که البته دی اکتیو ثبات بالاتری نسبت به دیگری دارد و رنگ چاپ از بین نمی رود.

علاوه به بافت پارچه باید به موارد دیگری همچون چروک پذیری، حرارتی بودن، رطوبت، آب رفتگی، ضخامت پارچه توجه داشت و دقت کرد.

پارچه ی ملحفه ی ایرانی و خارجی

پارچه ی ملحفه ای در ایران و خارج تولید می شود و از کارخانجات هایی که در ایران این نوع پارچه را تولید و به بازار عرضه میکنند، یزد، مشهد، اصفهان، برو جرد و …هستند که البته اصفهان و یزد جزو بهترین ها در صنعت نساجی اند.

ایران پارچه ملحفه ای را به کشور های عراق، تاجیکستان، افغانستان، کویت و غیره ..صادر کرده است

(بزرگترین مشکل ملحفه های خارجی این است که اکثرا پس از چند بار شست و شو پوسیده می شود و از بین می روند)

رقابت بین ایران و خارج بر سر طرح های و مدل های زیبا و متنوع آنهاست، یک مدل از پارچه های خارجی که به دلیل قیمت بالای آن مخصوص افراد پولدار است ملحفه ای ترک است البته که ترکیه یکی از بزرگترین و به اصطلاح غول ترین کشور های روز دنیا در صنعت نساجی است

پارچه های ملحفه ای مناسب

(پارچه ملحفه ای تترون)

پارچه ملحفه ای تترون اکثرا با الیاف پلی استر ویسکوز تولید می شود، که دارای عرض های مختلفی مانند :۵۰،۱۸۰ ،۲،۳ متر موجود است که انواع آن در سایت کریم فابریک موجود است و میتوانید بهترین پارچه های تترون را با کیفیت مناسب خریداری کنید.

تترون دارای رنگ بندی ای متنوع و مدل های گوناگون مانند گل دار ،ساده ،تک گل ،…است.

از ویژگی های این پارچه که آن را مناسب برای دوخت ملحفه ،لحاف و غیره کرده است میتوان به ضد حساسیت بودن، غیر آبرفت، چروک ناپذیری و رنگ ثابت آن اشاره کرد

تترون سفید ساده اکثرا در ملحفه های بیمارستان ها استفاده می شود و گاهی هم برای رو مبلی.

جنس پارچه ملحفه ای تترون

جنس پارچه ملحفه ای تترون

(پارچه ملحفه ای ترگال)

ترگال جزو پارچه های ارزان قیمت شناخته می شود، که با عرض ۱۵۰ سانتی متر تولید میشود ،که از الیاف ویسکوز و پلی استر تشکیل می شود، از ویژگی های آن میتوان به تراکم بافت و الیاف بسیار بالا،دیر چروک شدن ،و ترم و لطیف بودن آن اشاره کرد، نوعی دیگر از پارچه های ملحفه ای است که هم به صورت طرح دار و هم ساده تولید میشود.

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش:

09930699356

09169558627

تلگرام: @parchehferosh

ایمیل :Akbar.z135161@gmail.com

واتساپ:09169558627

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما