پارچه کجراه

پارچه کجراه

پارچه کجراه  از پارچه ها نوع خاصی از پارچه ها ترگال هستند که با بافت متفاوت سرژه (کجراه) بافته می­شوند. همانطور که در شکل زیر مشاهده می شود این پارچه دارای خطوط مورب است.

این نوع بافت پارچه باعث افزایش ضخامت و استقامت پارچه نسبت به ترگال ساده می­گردد. و همین امر باعث شده پارچه کجراه نسبت به پارچه ترگال ساده، گرماژ و تراکم بیشتری داشته باشد.

پارچه کجراه
زمانی که پارچه ترگال بافته می­شود عرض شانه­ی ماشین بافندگی 170 سانتی متر و عرض پارچه­ای که بافته می­شود 160 سانتی متر است (عرض خام آن). که پس از تکمیل، 10 سانتی متر آبرفت دارد و در نهایت عرض پارچه 150 سانتی متر می­شود.

به طور کلی به الیاف نخ مصرفی در طول پارچه تار و در عرض آن پود گفته می­شود. تار پارچه کجراه از پلی استر (الیاف مصنوعی)_ ویسکوز (الیاف طبیعی) و پود آن از فیلامنت (الیاف مصنوعی) است. تار این پارچه دارای نمره­ی نخ   و یا به اصطلاح دولا سی و پود آن دارای نمره نخ 150 است.

در یک متر از پارچه کجراه که عرض آن 150 سانتی متر باشد، حدود 50 گرم (بیش از 17.5 درصد از وزن کل پارچه) الیاف ویسکوز وجود دارد.

هرچه میزان و درصد الیاف ویسکوز ( الیاف طبیعی) پارچه نسبت به پلی استر آن بیشتر باشد جذب رطوبت و تبادل حرارتی پارچه بیشتر می­شود و برای مصارفی چون لباس کار و فرم های اداری مناسب­تر است.

برای خرید اواع پارچه کجراه در رنگها و طرح های مختلف نیاز به مراجعه حضوری نیست و همشهریان عزیز ئدر سرتاسر کشور می توانند به صورت غیر حضوری خرید کنند . کافی است نمونه و نوع پارچه را از طریق شماره واتساپ 09169558627 ارسال نمایید یا جهت دریافت قیمت ها می توانید با ما در ارتباط باشید .http://parchedozan.ir/wp-admin/post-new.php

برای خرید و فروش انواع پارچه های ایرانی و خارجی با ما در ارتباط باشید .

اکبر حقی زهابی 

تلفن تماس ک09169558627 

واتساپ: 09169558627

تلگرام: t.me/parchehfrosh

ایمیل : Akbar.z1351@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما