پارچه پوپلین

پارچه پوپلین انواع مختلفی دارد مانند پوپلین پنبه‌ای، پوپلین ابریشمی، پوپلین پلی‌استر، پوپلین لیکرا کشی. پوپلین پنبه‌ای محبوب‌ترین در این دسته پارچه است. پارچه پوپلین وزن‌های مختلفی دارد، از پارچه نازک و سبک گرفته تا پارچه با وزن بالا و ضخیم، در واقع تنوع این پارچه بسیار بالا است. پوپلین کشی ترکیبی از پنبه نرم و لطیف با مقدار کمی اسپندکس (spandex) است و این ترکیب باعث می‌شود پارچه وزن و کشش مناسبی پیدا کند. این ترکیب پارچه به دلیل نوع بافت تافته لمس نرم و صاف دارد و برای دوخت شومیز و بلوز بسیار مناسب است. پارچه ماهوت بسیار به پوپلین شبیه است و گاها با هم اشتباه می‌شود. هر دو این پارچه‌ها برای دوخت شومیز مناسب هستند و خنک هستند.

پارچه پوپلین برای چه لباسی مناسب است

پارچه پوپلین جزو پارچه‌های نازک و سبک دسته‌بندی می‌شود. در واقع به دلیل نازکی پارچه،بهتر است برای دوخت پیراهن از آستر استفاده شود. شومیز دوخته شده با این پارچه برای زیر کت به خصوص در فصل تابستان بسیار عالی است. این پارچه برای هر دو موقعیت رسمی و غیر رسمی مناسب است. البته این پارچه برای استایل کژوال و غیر رسمی انتخاب بهتری به حساب می‌آید. پوپلین در دسته پارچه‌ با ماندگاری بالا قرار می‌گیرد و به خوبی رنگ می‌گیرد و در طرح و چاپ‌های زیبا و متنوع در دسترس است. این پارچه به دلیل قابلیت تنفسی که دارد برای دوخت لباس ورزشی نیز به کار می‌رود.

این قابلیت تنفس باعث می‌شود لباس مناسبی برای تابستان و روزهای گرم باشد. ویژگی دیگر پوپلین با ضخامت و وزن بیشتر این است که در مقابل آب مقاوم است. این ویژگی در کنار فاکتور دوام آن را برای استفاده در اثاثیه و لوازم داخلی منزل مثل کاور رخت خواب، رومیزی و سایر اکسسوری‌های خانه مناسب می‌کند.

پارچه پوپلینپارچه پوپلین

برای خرید و فروش انواع پارچه با ما در ارتباط باشید.
اکبر حقی زهابی
تلفن سفارش: 09169558627
تلگرام:t.me/parchehfrosh

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما