پارچه های کجراه

پارچه های کجراه از جمله پارچه های پر کاربرد و شناخته شده در بازار پارچه و پوشاک است که برای مواردی گوناگون کاربرد دارد. مشخصات انواع پارچه کجراه موجب تولید با تیراژ بسیار زیاد توسط کارخانجات نساجی و خرید فروش عمده آن‌ها در بازار شده است. امروزه مشاغل متعددی هستند که با مدل های گوناگون پارچه کجراه سر و کار دارند و به نحوی از پوشاک تهیه شده از این پارچه بهره می گیرند.
تولیدی های پوشاک اغلب از این پارچه شناخت جزیی دارند و برای خرید پارچه کجراه باکیفیت بهتر است، اطلاعات دقیق‌تری از روند تولید کجراه، کارخانجات نساجی و اینکه پارچه کجراه در چه مواردی کاربرد دارد؟ داشته باشند. در این مقاله سعی داریم مدل‌های مختلف کجراه و مصارف متعدد این پارچه را برای تولیدکنندگان پوشاک و فروشندگان پارچه توضیح دهیم.

مشخصات انواع پارچه کجراه

نام این پارچه برگرفته از نوع بافت آن است که خطوط کج در بافت آن باعث نامگذاری و شهرت آن شده است. زمانی که سخنی از پارچه کجراه شود، فورا در ذهن مشتریان پارچه های لباس کار تداعی می‌شود. اما مصرف عمده انواع کجراه فقط به دوخت لباس‌های کار محدود نمی‌شود و هر کدام از پارچه های کجراه متناسب با کیفیت و الیافی که در تولید آن‌ها به کار رفته متفاوت است.

 انواع پارچه کجراه

انواع پارچه کجراه بر اساس نوع الیافی که در تولید آن‌ها استفاده شده است، تقسیم بندی می‌شوند:

  • کجراه فلامنت
  • کجراه فیلامنت ویسکوز
  • کجراه کتان

این چند مورد از پرمصرف‌ترین مدل‌های پارچه کج راه هستند که روزانه متراژ انبوهی از آن‌ها توسط کارخانجات نساجی تولید و در بازار توزیع می‌شوند.
کجراه فیلامنت ویسکوز همانطور که از نامش مشخص است، از الیاف فلامنت و ویسکوز بافته شده است که معمولا وزن هر متر پارچه حدود ۲۸۰ گرم است. الیاف مورد استفاده پارچه کتان نیز پنبه است که برخی آن را با نام پارچه کجراه پنبه ای در بازار می‌شناسند. البته پارچه های کتان از درصد مختلفی از پنبه تشکیل شده‌اند و در برخی کارخانجات بصورت پلی استر پنبه نیز تولید می‌شوند.
نکته: قیمت فروش پارچه های کجراه پنبه ای نیز از دو مورد قبل بیشتر است.

هر متر پارچه کجراه کتان متناسب با درصد پنبه‌ای که در آن به کار رفته، مختلف است، اما معمولا از ۳۶۰ گرم به بالا تولید می‌شوند. عرض هر مدل از این پارچه ۱۵۰ سانتی متر است و بصورت طاقه‌های ۳۰ و ۴۰ متری طاقه پیچی می‌شوند.

برای خرید و فروش انواع پارچه ایرانی و خارجی با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن تماس :09169559627

             09930699356

ایمیل:Akbar.z1351@gmail.com

تلگرام: t.meparchehfrosh

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما