پارچه نخی

پارچه نخی همان پارچه پنبه ای است که در زبان عامیانه میان مردم به آن پارچه نخی گفته می شود. از جمله خصوصیات پارچه می توان به مواردی همچون عبور هوا از میان تار و پود آن، خنک بودن، نرمی، گوله نشدن، عدم ایجاد حساسیت و انتقال حررات بدن به بیرون اشاره کرد.

به همین دلیل پارچه نخی برای فصول گرم، پارچه ی مناسبی است. نکته ی دیگری که در مورد پارچه نخی باید به آن اشاره کنیم این است که پارچه نخی دارای رنگ ها و طرح های متنوعی است که شما می توانید از میان این همه رنگ و طرح، رنگ و طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اما در مورد الیافی که در پارچه نخی به کار می رود باید بگوییم که الیافی که در پارچه نخی استفاده می شوند به سه دسته ی الیاف طبیعی، مصنوعی و مخلوط تقسیم می شود.

جالب است بدانید که یکی از انواع پارچه ی کودری یا پارچه کدر که در میان مردم شناخته شده است نوعی پارچه نخی است و به صورت تخت بافت است که با استفاده از الیاف ویسکوز به صورت تار و پودی و در عرض های مختلف و به صورت ساده و طرح دار توسط کارخانجات نساجی تولید می شوند.

پارچه نخی
http://parchedozan.ir/wp-admin/post-new.php

جنس پارچه نخی

یکی دیگر از مسائلی که در مورد پارچه نخی لازم است بدانید این است که جنس این پارچه چیست. شاید برای شما هم این سوال ایجاد شده باشد که جنس پارچه نخی چیست و چگونه می توان جنس آن را تشخیص داد.

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که برای این که شما بتوانید جنس پارچه نخی را تشخیص دهید راه حل خاصی وجود ندارد یعنی شما نمی توانید بر اساس زبری، لطافت، نازکی و یا ویژگی های این چنینی جنس پارچه نخی را تشخیص دهید.

اما به این نکته توجه داشته باشید که جنس های پارچه ی پنبه ای معمولا مات تر از پارچه هایی هستند که جنس پارچه ی آن ها از پلی استر است و همچنین قیمت کمتری نسبت به پارچه های دارای مواد دارند.

برای خرید و فروش انواع پارچه با ما در ارتباط باشید.

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش: 09169558627

تلگرام :t.me/parchehtrosh

ایمیل:Akbar.z1351@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما