پارچه مانتویی

پارچه مانتویی انواع مختلفی دارد که بستگی به سلیقه و انتخاب افراد و با بستگی به فصل های سال دارد زیرا بعضی از پارچه ها در فصول سر یا فصول گرم سال پوشیده نمی شوند . مشتریان و خریداران پارچه مانتویی بانوان می باشند و باتوجه جمعیت زیاد همیشه خریداران پارچه مانتویی وجود دارد در مقاله زیر به بررسی دو نوع ارانواع پارچه مانتویی  می پردازیم

پارچه ویسکوز مانتویی:

پارچه ویسکوز مانتویی دسته ای از پارچه های نخی است که به صورت ساده و کشی ( لاکرا ) بافته میشود. این پارچه به علت خاصیت کشسانی الیاف خود ، میزان چروک پذیری پایین ، تن آرا بودن و همچنین اتو کشی آسان طرفداران زیادی دارد . در بازار یک نوع ویسکوز نامرغوب نیز وجود دارد که به آن ویسکوز فلامنت میگویند. از عمده مصارف ویسکوز مانتویی میتوان به تولید مانتوهای اداری و اسپرت اشاره کرد.ویسکوزهای طرح دار نیز در بازار وجود دارد که ویسکوز چاپی فروش خوبی هم دارد.

پارچه کتان مانتویی:

الیاف پارچه کتان گیاهی است. امروزه مدل های ساده و طرح دار کتان جهت دوخت مانتو و شلوارهای زنانه تولید می شود. کتان ضخیم: پارچه های کتان ضخیم معمولا در گرماژی بیش از۴۰۰ گرم، به صورت کتان کج راه تولید و بافته می شوند که به دلیل ضخامت آن ها معمولا در دوخت مانتوهای زمستانه به کار می روند. کتان لایت: پارچه های کتان لایت به دلیل خاصیت کشسانی، مورد استقبال زیادی قرار گرفته اند. وزن هر متر از این نوع پارچه در حدود ۲۷۰ گرم است. کتان لایت، بهترین انتخاب برای دوخت مانتو های پاییزه است. کتان پیچ: یکی دیگر از پارچه های پرمصرف در دوخت مانتوهای اداری، اسپرت و مجلسی، کتان پیچ با وزنی حدود ۲۴۰گرم است. کتان پیچ در فصل های بهار و تابستان بسیار پرطرفدار است. خریداران، پارچه های کتان را به عنوان پارچه هایی می شناسند که میزان چروک پذیری آن ها بالا است. پارچه های کتان کشی با رنگبندی های متنوع، کم تر چروک می شوند. تولیدی های مانتو، مدل های ساده رنگی و یا چاپی کتان کشی را به صورت عمده ای خرید می کنند.

پارچه کرپ مانتویی:

پارچه های کرپ در میان دوزندگان و همچنین خریداران پرآوازه هستند. کرپ، پارچه مانتویی پرطرفداری است که از گذشته در بین عموم مردم شهرت داشته است. شهرت و مرغوبیت انواع کرپ، موجب تولید انبوه مانتو توسط دوزندگان شده و بافت خاص و توری شکل آن نیز یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن است. اکثر پارچه های کرپ وارداتی هستند و به طبع قیمت بیشتری نسبت به سایر تولیدات داخلی دارند. معمولا بانوان مانتوهای دوخت شده با کرپ وارداتی را به عنوان پارچه های مجلسی انتخاب می کنند. قطعا بسیاری از تولیدکنندگان با انواع کرپ با برندهای باربی، کندی، سینا کش، پورشه و غیره آشنا هستند. این برندها جزو بهترین برندهای موجود در بازار است.

برای خرید و فروش انواع پارچه با ما در ارتباط باشید.

اکبر حقی زهابی

تلفن تماس : 09169558624

ایمیل : Akbar.z1351@gmail.com

 

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما