پارچه فاستونی

پارچه فاستونی چیست ؟

پارچه فاستونی نوعی پارچه است که از نخ پشم با کیفیت بالا درست شده است . این پارچه از نخ درست شده است بنابراین در دسته پارچه های نخی قرار می گیرد در این مقاله وب سایت دیبافرم به معرفی پارچه فاستونی برای شما عزیزان پرداخته است در ادامه با دیبافرم همراه باشید .

پارچه فاستونی نوعی پارچه است که از نخ پشم با کیفیت بالا درست شده است . این پارچه از نخ درست شده است بنابراین در دسته پارچه های نخی قرار می گیرد . مواد اولیه در تولید محصول انواع نخ فاستونی شامل پشم ، مخلوط پشم و کرک و مخلوط پشم و پلی استر می‌ باشد . عرض پارچه فاستونی معمولا 150 سانتی متر می باشد . فاستونی در انواع رنگ ها و طرح ها مانند راه راه و چهارخانه در بازار موجود می باشد . پارچه فاستونی می‌تواند در وزن‌ های مختلف جهت فصول مختلف تولید شود . در پارچه فاستونی هر چه درصد پشم به کار رفته بیشتر باشد پارچه دارای کیفیت و مرغوبیت بیشتری است و اگر مقدار نخ به کار رفته در پارچه فاستونی بیشتر باشد پارچه ظریف تر می شود .

فاستونی

پارچه شبه فاستونی

در سال ‌های اخیر به دلیل افزایش قیمت پشم و به همین نسبت بالا رفتن قیمت پارچه فاستونی تشکیل شده از پشم ، بعضی از تولید کنندگان به تولید پارچه‌ های شبه فاستونی رو آورده ‌اند . این پارچه‌ ها که بیشتراز الیاف پلی‌ استر و ویسکوز تشکیل می ‌شوند ، انعطاف ‌پذیری کمتر و نیز دوام کمتری در استفاده داشته ، بنابراین عمر مفید پایین‌ تری نیز دارند اما در مقابل ارزان ‌تر هستند .
با توجه به اینکه برای تولید پارچه فاستونی و یا شبه ‌فاستونی اغلب از ترکیبی از الیاف استفاده می ‌شود ، خصوصیات پارچه حاصل از ترکیب دو نوع (یا بیشتر) الیاف نیز ، دارای خصوصیات ترکیبی می ‌باشد . برای مثال پارچه فاستونی پشم و پلی استر قابلیت تنفس پذیری ، بیشتری از پارچه پلی‌استر و کمتری از پارچه پشمی دارد و پارچه شبه فاستونی پلی ‌استر و ویسکوز راحتی ، کمتری از پارچه ویسکوز و بیشتری از پارچه پلی ‌استر دارد .

برند هایی که از پارچه فاستونی استفاده می کنند :

مطهری ، مقدم ، جامعه ، عالیجناب ، کوکما ، ایران مرینوس ، طوس ، والا پوش ، بروجرد ، برک ، پشم بافی آسیا، اردستان ، تهران جامه ، مه فاستون ، اندیکو ، زرین فاستون اصفهان ، هامون ، پشم بافی میهن ، وطن فاستون ، اخوان ، شایسته ، آیدین بافت ، پاریزان ، هاکوپیان و عتیق از جمله بهترین نساجی های ایرانی در حوزه تهیه و تکمیل  فاستونی می باشند .

پارچه فاستونی به دلیل رسمی بودن در سراسر دنیا برای دوخت کت و شلوار مردانه و هم چنین مانتو و کت و دامن زنانه استفاده می شود گروه دیبافرم نیز در طراحی شلوار مردانه و جلیقه مردانه از پارچه فاستونی استفاده کرده است .

برای خرید و فروش عمده پارچه با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن تماس:09169558627

تلگرام: t.me//parchehfrosh

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما