موارداستفاده از پارچه ترگال

موارداستفاده از پارچه ترگال ، از دوخت فرم مدارس و ادارات تا دوخت روپوش های بیمارستانی و آزمایشگاهی، متغیر است. به طور کلی پارچه ای که از آن در تهیه لباس کار استفاده می شود باید به اندازه کافی دارای استحکام و استقامت باشد، به سادگی تحت تاثیر مواد شیمیایی یا عوامل آتش زا قرار نگیرد، قابل شستشو باشد، رنگ آن در اثر شستشوی زیاد تغییر نکند و زود چروک نشود. شاید بتوان تمام این ویژگی ها را در پارچه ترگال یافت.

استفاده از پارچه ترگال جهت تهیه لباس های بیمارستانی

موارد مصرف پارچه ترگال در تهیه لباس های بیمارستانی به قدری گسترده است که از این نوع پارچه به عنوان “پارچه بیمارستانی” نیز یاد می شود. این پارچه در بخش های درمانی و آزمایشگاهی برای تهیه لباس پرستار، کارشناس آزمایشگاه، لباس بیمار، لباس خدمه، روتختی بیمارستان، پرده و… مورد استفاده قرار می گیرد. محیط های درمانی به دلیل وجود عوامل عفونی و گاهی مواد شیمیایی به شدت آلوده هستند.

لباس هایی که در محیط های بیمارستانی و آزمایشگاهی پوشیده می شوند، علاوه بر اینکه باید نسبت به عوامل شیمیایی مقاوم باشند، باید به راحتی نیز شسته و ضدعفونی شوند. پارچه های ترگال به گونه ای هستند که مواد شیمیایی به راحتی از روی آن ها شسته می شود و در مقابل شوینده هایی مثل سفیدکننده نیز دارای مقاومت بالایی هستند. از این رو، پارچه ترگال پارچه ای مناسب جهت دوخت پوشش های بیمارستانی و آزمایشگاهی است.

استفاده از پارچه ترگال جهت تهیه فرم مدارس و ادارات

پارچه ترگال دارای جنسی مستحکم است که به سادگی چروک یا ساییده نمی شود، بنابراین جنسی مناسب جهت دوخت فرم مدارس و ادارت دارد. از آن جایی که دانش آموزان و کارمندان ساعات طولانی در روز را در محیط آموزشی یا کاری سپری می کنند لباسی که طی این ساعات به تن دارند باید علاوه بر استحکام، دارای قابلیت تبادل دما نیز باشد. همچنین، نشستن برای ساعات طولانی در یک مکان نباید به راحتی باعث چروک شدن این لباس ها شود. پارچه های ترگال، از نوع کج راه، با داشتن جنس مناسب جهت تبادل هوا و همچنین مقاومت در برابر چروک شدن یا ساییده شدن انتخاب مناسبی برای دوخت فرم مدارس و ادارات هستند. سبک و راحت بودن این نوع پارچه، از علل دیگری است که آن را برای دوخت فرم های رسمی مناسب می سازد.

استفاده از پارچه ترگال در بخش صنعتی

همانطور که پیش از این گفته شد، پارچه ترگال به دلیل داشتن مقاومت بالا گزینه ای مناسب جهت تهیه لباس کار، بخصوص در محیط های صنعتی، است. این جنس از پارچه نسبت به مواد رادیواکتیو و فلزات مقاوم بوده و به راحتی دچار آسیب دیدگی نمی شود. از آنجایی که لباس های کار دوخته شده از این پارچه را می توان با انواع شوینده های قوی شست، چنانچه لباس کار آغشته به رنگ، روغن، نفت یا هر ماده دیگری شد می توان عامل آلوده کننده را به راحتی از روی لباس پاک کرد.

برای خرید و فروش انواع پارچه با ما در ارتباط باشید .

اکبر حقی زهابی

تلفن تماس :09169558627

ایمیل :Akbar.z1351@gmil.com

تلگرام :t.me/parchehfrosh

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما