انواع پارچه

پارچه شناسی و شناخت انواع پارچه

پارچه شناسی و شناخت انواع پارچه در سال های اخیر ، همراه با پیشرفت تکنولوژی ، (پیلیسه)تغییرات بسیاری در صنایع مختلف پدید آمده است. صنعت نساجی نیز از این قائله مستثنا نبوده و تنوع محصولات آن به طور چشمگیری افزایش یافته است. این تغییرات در نوع الیاف، نوع بافت، طرح بافت، رنگرزی ، چاپ و تکمیل پارچه ها صورت گرفته و منجر به تولید پارچه های جدید در طرح ها و رنگ های متنوع و البته کاربردهای مختلفی شده است. از این رو، شناخت انواع پارچه از نقطه نظر جنس، طرح و رنگ از مهم ترین(پیلیسه) لازمه های طراحی و تولید محصولات توسط تولید کنندگان است. طراحان و تولید کنندگان محصولات نساجی با علم به این خصوصیات توانایی خلق محصولی با کیفیت و مشتری پسند برای کاربردهای مختلف به ویژه البسه را خواهند داشت. اگر قصد دارید که در هنگام خرید لباس و (پیلیسه)دیگر لوازمی که در تولید آن از پارچه استفاده شده است انتخاب مناسبی داشته باشید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با انواع پارچه و ویژگی های آن ها بیشتر آشنا شوید.در تولید پارچه از چه الیافی استفاده می شود؟ در ادامه به بررسی و شناخت انواع پارچه می پردازیم

پارچه های نخی

پارچه های تولید شده از الیاف پنبه، پارچه نخی نام دارند. در واقع پارچه ای با نام پارچه نخی وجود ندارد بلکه درست آن پارچه پنبه ای است. در(پیلیسه) این نوع پارچه، نخ پنبه ای از طریق فرایند بافت به پارچه تبدیل می شوند. یکی از انواع پارچه هایی که در میان عامه مردم به پارچه جنس نخی شهرت دارند، پارچه های کودری یا کدری هستند که به صورت تخت بافت تار و پودی با الیاف ویسکوز در عرض های مختلف به صورت ساده یا طرح دار توسط کارخانجات نساجی تولید می شوند.

پارچه ویسکوز

پارچه های تهیه شده از الیاف ویسکوز، پارچه های ویسکوز نام دارند. این پارچه ها نسبت به پارچه های پنبه ای(پیلیسه) از ظاهر درخشان و براق تری برخوردار هستند. پارچه های ویسکوز خاصیت تنفس بسیار بالایی دارند به طوری که جزء پارچه‌های خنک محسوب شده و برای فصول گرم سال بسیار مناسب هستند. مشکل عمده این پارچه ها چروک پذیری بالای آن ها است. (پیلیسه)اگر به پارچه های تمام ویسکوز بازار دقت کرده باشید دقیقاً گویای همین مسئله است زیرا به شدت چروک شده و دائماً به اتو کشیدن نیاز دارند.

پارچه لینن

پارچه های لنین (پیلیسه)که با عنوان پارچه های کنفی نیز شناخته شده اند، از پارچه های مناسب برای فصول گرم سال و مناطق گرمسیری به شمار می روند. مرغوب‌تربن نوع این پارچه از ۷۰ درصد پنبه، ۱۰ درصد پلی استر و ۲۰ درصد ویسکوز تهیه شده و بدترین(پیلیسه) نوع آن از ۵۰ درصد پنبه و ۵۰ درصد پلی استر، بدون ویسکوز است.

برای خرید و فروش انواع پارچه با ما در تماس باشید.

اکبر حقی زهابی

تلفن تماس : 09169558627

ایمیل : Akbar.z1351@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما